روی‌گردانی تونسی‌ها از شرکت در انتخابات پارلمانی

دو شنبه 28 آذر 1401 - 15:30:31

پایین بودن میزان استقبال مردم از انتخابات پارلمانی در تونس پیامدهایی برای اوضاع سیاسی این کشور در آینده خواهد داشت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارشی که در ابتدای برنامه شب گذشته «قضیه ساخنه» با موضوع مشارکت پایین در انتخابات تونس از شبکه الکوثر پخش شد آمده است: میزان مشارکت در انتخابات پارلمانی تونس بسیار پایین بود به طوری که کمیسیون عالی انتخابات، میزان مشارکت را 8.8 درصد اعلام کرد. در واقع از حدود 9 میلیون فرد واجد شرایط شرکت در انتخابات تونس، فقط حدود هشت هزار نفر در انتخابات شرکت کردند.

به رغم امید بستن شماری از شهروندان و نامزدها به امکان تغییر اوضاع کشور با برگزاری این انتخابات، رای دهندگان آشکارا از انتخابات رویگردان شدند و به همین علت ناظران معتقدند این مشارکت اندک، پیامدهایی برای اوضاع سیاسی تونس در آینده خواهد داشت.

در واکنش به انتخابات پارلمانی، جنبش النهضه در صفحه رسمی خود در فیسبوک از مشارکت نکردن مردم در انتخابات استقبال کرد و نوشت مردم با این حرکت خود کودتا را به شکست کشاندند.

رهبران جبهه نجات ملی که از مخالفان دولت است، مشارکت پایین در انتخابات را نشانه از دست رفتن مشروعیت رئیس جمهور دانستند و تلویحا به قصد خود برای برپایی اعتراضات و درخواست انتنخابات پیش از موعد ریاست جمهوری اشاره کردند.

همچنین دفتر سیاسی جنبش 25 ژوئیه تونس خواستار برگزاری انتخابات پیش از موعد ریاست جمهوری شد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 28 آذر 1401 - 15:29:58