انتقال اعتراضات مردمی به پایتخت دولت مستعفی در عدن:

خیزش جنبش انقلابی جنوب یمن دربرابر طرح‌های اماراتی-سعودی

شنبه 26 آذر 1401 - 10:29:26
خیزش جنبش انقلابی جنوب یمن دربرابر طرح‌های اماراتی-سعودی

در پی افزایش جرائم حقوق‌بشری توسط شورای انتقالی و ائتلاف سعودی در یمن، جنبش انقلابی جنوب این کشور از حامیان خود خواست تا با سوء‌استفاده‌ها و طرح‌های اماراتی-سعودی مقابله کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثربه نقل از وبگاه شبکه «المیادین»، «محمد النعمانی»، سخنگوی رسمی جنبش انقلابی جنوب یمن در خارج از کشور خواسته خود را مبنی بر «به خیابان آمدن طرفداران نیروهای جنبش جنوب در شهر عدن، و در همبستگی با مردم رادفان در لحج در تظاهراتی اعتراضی» اعلام کرد.
النعمانی از طرفداران جنبش در عدن خواست با هماهنگی و همکاری با مردم «رادفان» و نیروهای انقلابی جنوب، تظاهرات و اعتراضات مردمی را به پایتخت دولت مستعفی در عدن منتقل کنند.
سخنگوی این جنبش تاکید کرد: عدن نقض مداوم حقوق بشر و آزادی‌های سیاسی توسط شورای انتقالی را که در استان‌های جنوبی در حال انجام است، رد می‌کند.
وی تصریح کرد: یکی از جرایم شورای انتقالی، اعدام مخالفان سیاسی و حبس آن‌ها در زندان‌های سری امارات است. روش‌های مختلف شکنجه‌های جسمی و روحی علیه آن‌ها انجام می‌شود که تاکنون منجر به مرگ تعدادی از آن‌ها شده است.
 دولت صنعا هفته گذشته موافقتنامه همکاری اعلام‌شده میان امارات و شورای ریاستی منصوب شده از سوی عربستان سعودی را در زمینه‌های نظامی، امنیتی و مبارزه با تروریسم ردشده و غیرقابل قبول خواند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
 


شنبه 26 آذر 1401 - 10:29:15

دسته بندی :