کودکان عربستانی در نوبت اعدام

جمعه 25 آذر 1401 - 13:4:54
کودکان عربستانی در نوبت اعدام

سازمان های مدافع حقوق بشر اسامی 9 کودک عربستانی را منتشر کردند که نامشان در فهرست محکومان به اعدام قرار دارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این سازمان های حقوقی اعلام کردند که پلیس عربستان سعودی به دستور محمد بن سلمان، آنها را در فهرست اعدام قرار داده و این کودکان هر لحظه ممکن است اعدام شوند. این سازمان ها با درخواست از جامعه بین الملل برای اعلام همبستگی خود با این کودکان، تاکید کردند که این اقدام عربستان نقض آشکار کنوانسیون حقوق کودک است.

از سوی دیگر در پی ربوده شدن ده ها فعال مدنی و معلم در عربستان و ادامه یافتن این روند، کمیته دفاع از حقوق بشر در شبه جزیره عربی اعلام کرد ملت عربستان همواره در معرض ظلم و انزوا است و آزادی اندیشه و بیان از این کشور رخت بربسته و در مقابل زندان ها پر از انسان های شریف و آزاده است و دولت عربستان پیوسته در تلاش است که صدای ملت را خفه کند و بر همین اساس ذره ای اجازه انتقاد به آن نمی دهد.

این سازمان همچنین اعلام کرد دولت عربستان یک شهروند را به جرم این که ویدیویی را منتشر کرده و در آن گفته بود سردخانه ها پر از جسد است و دیگر جا ندارند، بازداشت کرده است.

در همین حال سایت زندانیان اندیشه در عربستان یک رشته توییت درباره سرنوشت یک جوان به نام عبد الله ثوینی منتشر و اشاره کرد وی به جرم اشاره به وضعیت زندانیان سالخورده در صفحه توییتر خود، از فوریه 2021 تا کنون در بازداشت به سر می برد. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


جمعه 25 آذر 1401 - 13:4:46