تلاش امارات برای سیطره بر سواحل یمن

پنج شنبه 24 آذر 1401 - 14:0:0

نویسنده و روزنامه نگار یمنی از آغاز ایجاد زیرساخت های لازم برای احداث یک پایگاه نظامی توسط امارات در جزیره «میون» یمن خبر داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «طالب الحسنی» در برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر گفت: مقامات اماراتی ادعا می کنند تاسیساتی که در حال احداث آن در جزیره میون هستند، یک فرودگاه غیرنظامی است ولی آنچه در حال ساخت است مناسب فرودگاه غیرنظامی نیست و هدف امارات، احداث پایگاه نظامی است همانطور که فرودگاه الغیضه در استان المهره یمن با حضور نظامیان آمریکایی و انگلیسی و اماراتی به پایگاهی نظامی تبدیل شده است.

این روزنامه نگار یمنی مقیم بیروت افزود: حضور اشغالگران در این مناطق و تلقی کردن آن به عنوان مناطق درگیری، نشان دهنده میزان هراس ائتلاف اشغالگران از هدف قرار گرفتن است.

طالب الحسنی افزود: این اشغالگران در آینده در معرض حملات با استفاده از موشک و پهپاد قرار خواهند گرفت. موشک های بالستیک که تا عمق عربستان سعودی می رسند می توانند به آسانی به این مناطق هم برسند.

وی تاکید کرد: توافقنامه ای که امارات با مزدورانش در یمن امضا کرده است، به حضور امارات در خاک یمن مشروعیت نخواهد داد و نگرانی های اماراتی ها را برطرف نخواهد کرد و یمنی ها در جنگ آینده، به این حضور نظامی بیگانه در خاک خود پایان خواهند داد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید 


پنج شنبه 24 آذر 1401 - 8:38:34