تبدیل شدن اتیوپی از وارد کننده به صادر کننده گندم

پنج شنبه 24 آذر 1401 - 12:30:0

کشور آفریقایی اتیوپی که مدتها از وارد کنندگان گندم در جهان بود، پس از اعلام گندم به عنوان کالای استراتژیک و تلاش برای خودکفایی در تولید این محصول، اکنون به صادر کننده گندم تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارشی که در قالب برنامه «حول العالم» از شبکه الکوثر پخش شد آمده است: اقتصاد اتیوپی عمدتا به بخش کشاورزی متکی است که بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی این کشور و 60 درصد صادرات این کشور را تشکیل می دهد و حدود 80 درصد شاغلان در این کشور، در بخش کشاورزی مشغول به کار هستند.

موفقیت اتیوپی در زمینه افزایش تولید گندم با توجه به بحران کمبود غلات در جهان و افزایش قیمت آن در بازارهای جهانی به علت جنگ در اوکراین، اهمیتی مضاعف پیدا می کند. به عقیده صاحبنظران، اتیوپی با به چالش کشیدن خشکسالی در شرق آفریقا و تبدیل کردن تهدید به فرصت، توانست به رویای دیرینه خود برای دستیابی به خودکفایی در تولید گندم تحقق بخشد.

بر اساس گزارش دولت اتیوپی، این کشور بین 5 تا 10 میلیون هکتار زمین قابل کشت دارد که به علت برخوردار نبودن از فناوری روز کشاورزی، فقط 1.2 میلیون هکتار از این زمین ها را زیر کشت برده است. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

برای دیدن سایر ویدئوها اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 24 آذر 1401 - 8:25:27