امارات و رژیم صهیونیستی در یمن پایگاه نظامی ایجاد می‌کنند

پنج شنبه 24 آذر 1401 - 11:30:0

منابع یمنی اعلام کردند در چارچوب طرح های امارات و رژیم صهیونیستی برای احداث پایگاه های نظامی در یمن، شماری از کارشناسان نظامی از فلسطین اشغالی و امارات در یمن مستقر شده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عادل الحسینی فعال یمنی همزمان با انتشار تصاویری در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: در چارچوب توافقنامه‌ای غیرقانونی که وزیر دفاع دولت فراری یمن با ابوظبی امضا کرده است، مقدمات ساخت چند پایگاه نظامی در یمن در حال فراهم شدن است و شماری از کارشناسان نظامی رژیم صهیونیستی و امارات در مناطقی از یمن مستقر شده اند.

الحسینی افزود: طبق این برنامه، پایگاه نخست در سواحل غربی یمن و نزدیک باب المندب احداث می شود که طارق صالح و برادرش عمار (فرزندان علی عبدالله صالح) مسئول تامین امنیت آن هستند. پایگاه دوم بین عدن و أبین احداث می شود و عبداللطیف السید از سرکردگان سابق سازمان تروریستی القاعده مسئول تامین امنیت آن است. پایگاه سوم در سواحل استان شبوه و مناطق نفت خیز یمن احداث می شود و شبه نظامیان وابسته به امارات موسوم به عمالقه امنیت آن را تامین می کنند. پایگاه چهارم در استان المهره و تحت حمایت سرتیپ محسن مرصع احداث می شود. پایگاه دیگری نیز قرار است در جزیره سقطرا احداث شود. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 24 آذر 1401 - 8:19:46