کشتارگاه های انسانی و گورهای دسته جمعی در عربستان

چهار شنبه 23 آذر 1401 - 18:45:0
کشتارگاه های انسانی و گورهای دسته جمعی در عربستان

ولیعهد سعودی زندان های این کشور را به «کشتارگاههای انسانی و گورهای دسته جمعی» تبدیل کرده و هرکس که وارد زندان شود، در معرض انواع شکنجه ها و بد رفتاری و سهل انگاری پزشکی و بهداشتی قرار می گیرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  با وجود درخواست های مکرر نهادهای بین المللی حقوق بشر از مقامات سعودی برای پایان دادن به نقض حقوق بشر و آزادی بی قید و شرط همه زندانیان سیاسی و عقیدتی، این رژیم همچنان در صدر بزرگترین ناقضان حقوق بشر در جهان قرار دارد.
خبرگزاری «یمن پرس» روز چهارشنبه در گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در عربستان نوشت: رژیم سعودی صدها زندانی سیاسی از وعاظ تا فعالان و روزنامه نگاران را بازداشت کرده و بدترین شکنجه های برنامه ریزی شده را بر آنها اعمال می کند؛ زندانیانی که از حقوق حقه خود محروم هستند.
به نوشته این رسانه، مقامات عربستان طی دو سال گذشته صدها نفر از فعالان اجتماعی و حقوق دانان را به دلیل اعلام علنی موضع و خواسته هایشان مبنی بر انجام اصلاحات سیاسی و اجتماعی و برقراری آزادی های عمومی بازداشت کرده اند. این در حالی است که سازمان های مدافع حقوق بشر بارها خواستار تعیین سرنوشت و تحقق عدالت درباره آنان شده اند.
بر اساس این گزارش، عربستان افرادی را که انتقاد و در شبکه های اجتماعی خلاف خواسته های رژیم سعودی اظهارنظر کرده اند، بازداشت کرده است؛ هرچند چنین رفتاری از این رژیم موضوع جدیدی نیست اما در دوران ولیعهدی «محمد بن سلمان» اقدامات سرکوبگرانه شدت گرفته است.
به گزارش سازمان های مدافع حقوق بشر، زندانیانی که به صورت گسترده در سپتامبر ۲۰۱۷ و نیز آوریل ۲۰۱۹ که در آن ۱۶ شخصیت دانشگاهی، نویسنده و فعال اجتماعی بازداشت شدند، در شرایط ناگوار به سر می برند و بسیاری از آنها از بیماری های گوناگون رنج می برند. مقامات سعودی به خانواده های آنها اجازه ملاقات نمی دهند و حتی برخی از آنها از محل نگهداری زندانیان اطلاعی ندارند.

در «کشتارگاه» آل سعود چه می گذرد؟

بر اساس این گزارش، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی زندان های این کشور را به «کشتارگاههای انسانی و گورهای دسته جمعی» تبدیل کرده و هرکس که وارد زندان شود، در معرض انواع شکنجه ها و بد رفتاری و سهل انگاری پزشکی و بهداشتی قرار می گیرد.
«یمن پرس» ادامه داد که بسیاری از زندانیان سیاسی و عقیدتی در زندان های آل سعود جان خود را از دست دادند، به عنوان مثال می توان از «شیخ فهد القاضی»، «شیخ سلیمان الدویش»، «شیخ احمد العماری»، سرلشکر «علی قحطانی» ، «محمد بانی الرویلی»، « حسن الربح»، «شیخ صالح الضمیر» ، «حمد الشایعی»، «بشیر المطلق »و «محمد رصب الحساوی » نام برد.
گفته می شود، افراد دیگری نیز در زندان های سعودی در اثر شکنجه و عدم رسیدگی بهداشتی و پزشکی و سوء تغذیه جان خود را از دست داده اند که مقامات آل سعود نام آنها را فاش نکرده اند.
به گفته سازمان های مدافع حقوق بشر، زندانیان سیاسی و فعالان مدافع حقوق بشر زنِ بازداشت شده در معرض هتک حرمت و آزار و اذیت های جنسی قرار گرفته اند.
با توجه به بایکوت شدید خبری در عربستان در ارتباط با تعداد زندانیان سیاسی در بازداشتگاه های سعودی، آمارهای مختلفی وجود دارد. بر اساس آخرین آمار، هم اکنون ۲ هزار و ۶۱۳ زندانی سیاسی از تمام اقشار جامعه عربستان در زندان های این کشور به سر می برند.
موسسه «دموکراسی اکنون برای جهان عرب» (DAWN) در گزارشی فاش کرد که چگونه عربستان در دوره حکمرانی «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی به کسانی که جنایت های او علیه مخالفان را لاپوشانی و فعالان مدنی و سیاسی را شکنجه و سرکوب می کنند، پاداش می دهد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
 


چهار شنبه 23 آذر 1401 - 14:36:5