همکاری رژیم صهیونیستی و امارات برای توسعه یک فرودگاه در جزیره «سقطری» یمن

چهار شنبه 23 آذر 1401 - 13:15:55
 همکاری رژیم صهیونیستی و امارات برای توسعه یک فرودگاه در جزیره «سقطری» یمن

منابع یمنی می گویند گروهی از نظامیان صهیونیست برای ساخت باند فرودگاه نظامی منطقه « نوجد» در جزیره سقطری که ویژه بالگردهای شناسایی و تهاجمی است به امارات کمک می دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، این منابع افزودند: مهندسان و خلبانان خارجی از جمله اسرائیلی‌های وابسته به موسسه اماراتی « خلیفه» برای افتتاح باند ویژه بالگردهای شناسایی و تهاجمی وارد جزیره سقطری  شده اند.
پیش از این، گزارش‌های خارجی حاکی از گفت‌وگوهای بین رژیم اسرائیلی و کشورهای ائتلاف  سعودی برای ایجاد یک پدافند هوایی منطقه‌ای موسوم به «ائتلاف پدافند هوایی خاورمیانه» بود.
«بنی گانتز» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی نیز در تاریخ بیستم ژوئن (30 خرداد) مدعی شد که در حال ایجاد پدافند هوایی منطقه‌ای موسوم به «ائتلاف پدافند هوایی خاورمیانه» است.
منابع یمنی فروردین ماه گذشته هم اعلام کردند که امارات عربی متحده به همراه رژیم صهیونیستی در جزیره «عبدالکوری» واقع در مجمع الجزایر سقطری (جنوب یمن) یک فرودگاه افتتاح کرده است. منابع محلی در این خصوص تأکید کردند که نیروهای اماراتی به منظور انجام پروازهای مستقیم به خارج از خاک یمن بدون همکاری با دولت مستعفی اقدام به افتتاح فرودگاه مذکور کرده‌اند.
پیش از این « محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع دولت نجات ملی یمن از توطئه و توافق رسمی کشورهای ائتلاف متجاوز خبر داد که قصد دارند در ازای تحقق برخی از مطالبات، یمن را به رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی حامی آن تحویل دهند.
وی ضمن درخواست از یمنی های حاضر در داخل و خارج از این کشور برای عدم مشارکت در این توطئه، از آنان خواست که در برابر مستکبران و متجاوزان، متزلزل نشوند؛ زیرا پیروزی متعلق به مردم یمن است.
امارات متحده عربی در سال‌های گذشته تعدادی از پایگاه‌ها و مراکز نظامی مشترک خود با رژیم صهیونیستی را در سقطری با هدف توسعه اقدامات اطلاعاتی با تل‌آویو در سواحل یمن و به‌ویژه در نزدیکی تنگه باب المندب نوسازی کرده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


چهار شنبه 23 آذر 1401 - 11:26:16

دسته بندی :