در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

فعالیت عربستان و امارات در یمن؛ دو روی یک سکه

چهار شنبه 23 آذر 1401 - 12:51:28

روزنامه نگار یمنی در گفتگو با برنامه قضیه ساخنه شبکه الکوثر به نقش مخرب عربستان و امارات در یمن اشاره کرد و گفت: عربستان و امارات دو روی یک سکه هستند و فقط دستورات صهیونیستی و آمریکایی را اجرا می کنند.

ویژه‌ -الکوثر هیثم المتوکل روزنامه نگار و فعال سیاسی تاکید کرد: برای مردم  یمن دیگر روشن شده است که همه کشورهای متجاوز، درهشت سال گذشته فقط به  سرقت ثروت و منابع طبیعی متعلق به مردم یمن اقدام کرده اند.
وی با بیان اینکه عبدربه منصورهادی رئیس جمهور مستعفی و مزدور یمن از وقتی اشغال یمن را مشروع دانست ، برخی کشورها به بهانه کمک به مردم یمن به دنبال ماهیت مشروعی برای توجیه تجاوزات خود بودند، افزودند: جنایات  این کشورها علیه مردم یمن به هیچ عنوان توجیهی ندارد و آنچه امارات  نیز در حال حاضر انجام می دهد همان کاری است که عربستان سعودی در گذشته برای مشروعیت بخشیدن به مداخله یا اشغال یمن انجام می داد.
هیثم متوکل بااشاره به اینکه منصورهادی از عملیات نظامی (ائتلاف ) علیه مردم خود  ابراز بی اطلاعی کرده بود، ادامه  داد: عربستان و امارات حتی بین مزدوران خود تخم نفاق کاشتند و یمن را صحنه درگیری های داخلی  خود کردند و بعدها کنترل این درگیری ها را نیز از دست دادند .
این روزنامه نگاریمنی درپایان تاکید کرد: اکنون هیچ هماهنگی بین مزدوران آلت دست عربستان و امارات در یمن وجود ندارد ولی تنها چیزی که واضح و درست است اینکه هر دو کشور دو روی یک سکه هستند و در خدمت منافع و اجرای دستورات صهیونیستی و آمریکایی عمل می کنند.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژههای الکوثر را اینجا دنبال کنید


چهار شنبه 23 آذر 1401 - 11:6:21