چرا بنی‌امیه به دنبال خشن جلوه دادن پیامبر(ص) بود؟

یک شنبه 20 آذر 1401 - 15:32:20

پژوهشگر ارشد علوم دینی، هدف بنی‌امیه را از جعل احادیثی که پیامبر اسلام (ص) را فردی خشن و بیرحم به تصویر می‌کشد، تشریح کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «شیخ اسد قصیر» در برنامه «فی المیزان» شبکه الکوثر که به بررسی حدیث جعلی «بُعثتُ بالسّیف...» منسوب به پیامبر اسلام (ص) اختصاص داشت، در پاسخ به این سئوال که چرا روایت هایی را که به رفتار خشن و قتل و شمشیر مربوط می شود در کتاب های حدیث وارد کرده اند گفت: با مدرک و دلیل نشان خواهیم داد این احادیث در زمان حکومت امویان یعنی از زمانی که معاویه به قدرت رسید تا آخرین خلیفه اموی، جعل و به پیامبر اسلام (ص) نسبت داده شده است.

این استاد حوزه علمیه افزود: ما شاهد نوعی همکاری و همسویی بین کسانی که «اسرائیلیات» را جعل کردند و «امویان» هستیم. این پروژه را بنی‌امیه آغاز کرد و با «اسرائیلیات» به پیش برد تا رفتارهای خشنی را که حکومت بنی‌امیه به نام «فتوحات» انجام می داد، توجیه کند.

شیخ اسد قصیر افزود: آنها این قبیل احادیث را جعل کردند تا اقدامات و جنایات خود مانند قتل و به بردگی گرفتن زنان و مردان را توجیه کنند چرا که فتوحات بنی‌امیه برای گسترش اسلام نبود بلکه برای کسب غنیمت و به کنیزی گرفتن زنان و دیگر رفتارهایی بود که وجدان انسان آن را قبول نمی کند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


یک شنبه 20 آذر 1401 - 15:31:38