سیگنال‌های مثبت وزیر خارجه عربستان برای ایران

شنبه 19 آذر 1401 - 9:9:46
سیگنال‌های مثبت وزیر خارجه عربستان برای ایران

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در اظهاراتی که حامل سیگنال های مثبت برای ایران است تاکید کرد ریاض به دراز کردن دست خود به سوی ایران ادامه خواهد داد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از «الجزیره»، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان در پایان نشست سران چین و شماری از کشورهای عربی در ریاض گفت: ایران بخشی از منطقه و همسایه ماست و به دراز کردن دست [همکاری] به سوی ایران ادامه خواهیم داد.

بن فرحان افزود: ما از ایران اظهارات مثبتی می شنویم.

وزیر خارجه عربستان درباره روابط ریاض با پکن نیز گفت: ایجاد رابطه ای قوی با چین اولویت ماست و به پیگیری منافعمان ادامه می دهیم.

وی افزود: چین نقش بزرگی در سیاست خارجی عربستان دارد و ما در مسائل مشترک با یکدیگر رایزنی و مشورت می کنیم.

بن فرحان در بخش دیگری از سخنانش در اظهار نظری ضمنی به نگرانی آمریکایی ها از سفر رئیس جمهوری چین به ریاض اظهار داشت: ما به انتخاب بین یک شریک در برابر یک شریک دیگر باور نداریم و به همکاری با تمام شرکای خود ادامه خواهیم داد.

وزیرخارجه عربستان به نشست عربی و چین در ریاض اشاره کرد و مدعی شد که نشست ها فرصتی برای تقویت همکاری در زمینه های سیاسی، اقتصادی، تربیتی و فرهنگی هستند.

سخنان وزیر امور خارجه عربستان پس از نشست سران چین و شماری از کشورهای عربی در ریاض بیان شد. 

شایان ذکر است عربستان سعودی و ایران تاکنون چند دور گفتگو را به منظور حل اختلافات و بازگشایی سفارتخانه هایشان در خاک یکدیگر، با میانجی گری عراق برگزار کرده اند. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 19 آذر 1401 - 9:9:35