ترکیه در افغانستان سرمایه گذاری می‌کند

پنج شنبه 17 آذر 1401 - 14:29:42
ترکیه در افغانستان سرمایه گذاری می‌کند

وزارت مسکن حکومت طالبان اعلام کرد تعداد زیادی سرمایه گذار ترکیه‌ای در آینده نزدیک برای سرمایه گذاری به افغانستان سفر خواهند کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از خبرگزاری طلوع نیوز، حمدالله نعمانی سرپرست وزارت شهرسازی و مسکن حکومت طالبان گفت با شماری از سرمایه‌گذاران ترک که برای بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری به افغانستان سفر کرده‌اند، درباره چگونگی سرمایه‌گذاری در افغانستان، گفت‌وگو کرده است. 

نماینده سرمایه‌گذاران ترک نیز به طلوع‌نیوز گفت فرصت‌های سرمایه‌گذاری زیادی در افغانستان وجود دارد. به گفته او، این سرمایه‌گذاران فرصت‌های موجود برای سرمایه‌گذاری در پروژه احداث شهرک جدید کابل را ارزیابی خواهند کرد.

فکری کاراویل، رئیس انجمن بازرگانان و صنعتگران ترکیه گفت: «وقتی که ما با وزیر شهرسازی  (طالبان) دیدار داشتیم درباره منطقه کابل جدید گفت‌وگو کردیم و از آنها اطلاعات لازم را دریافت کردیم. پس از آن شهرک کابل جدید را دیدیم. نقشه این شهرک را گرفتیم و اکنون در این باره با سرمایه‌گذاران ترک در حال گفتگو هستیم».

وزارت صنعت و تجارت حکومت طالبان می‌گوید سرمایه‌گذاری در افغانستان افزایش یافته است و افزون بر سرمایه‌گذاران داخلی، خارجی‌ها نیز علاقه‌مند سرمایه‌گذاری در افغانستان هستند. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 17 آذر 1401 - 14:29:35

دسته بندی :