رنج‌های ساکنان مناطق مرزی سوریه با ترکیه

پنج شنبه 17 آذر 1401 - 12:5:13

حملات هوایی و توپخانه ای ارتش ترکیه به روستاهای مرزی سوریه در شرق فرات که به بهانه مقابله با جدایی طلبان کُرد صورت می گیرد، به ساکنان غیرنظامی این مناطق آسیب زیادی وارد کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «صهیب المصری» گزارشگر شبکه الکوثر در گزارشی از روستاهای مرزی قامشلی که در قالب برنامه «مع المراسلین» پخش شد گفت: روستاهای حومه شهر قامشلی نزدیک مرز سوریه با ترکیه زیر حملات مستمر توپخانه ای ارتش ترکیه قرار دارد که موجب شده است شمار زیادی از ساکنان این روستاها محل سکونت خود را ترک کنند. ساکنان این روستاها می گویند ارتش ترکیه مراکز حیاتی و تاسیسات زیربنایی و مدارس و زمین های کشاورزی و همچنین میدان های نفتی را هدف قرار می دهد و فعالیت یک مرکز انتقال و توزیع گاز نیز به علت حملات ارتش ترکیه به طور کامل متوقف شده است.

عملیات نظامی ترکیه که با حملات هوایی به مناطق استقرار نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) و گلوله باران مناطق غیرنظامی در طول مرز با ترکیه آغاز شد، آینده این منطقه را با ابهام مواجه کرده است. یکی از گزینه ها سپردن کامل این مناطق به ارتش سوریه است و گزینه دیگر نیز عملیات نظامی زمینی ارتش ترکیه است که این مناطق را تحت سیطره ارتش ترکیه قرار می دهد و موجب تغییر بافت جمعیتی آن می شود. 


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


پنج شنبه 17 آذر 1401 - 12:5:5