بازگشت نیروهای قسد از تصمیم خود برای توقف همکاری با آمریکا

سه شنبه 15 آذر 1401 - 13:27:0

تنها چند ساعت کافی بود تا سران شبه‌ نظامیان جدایی‌ طلب قسد از تصمیم خود مبنی بر توقف تمامی عملیات نظامی مشترک با نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف بین‌المللی به رهبری واشنگتن در شمال شرق سوریه صرف نظر کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، خبرنگار ما در گزارشی از سوریه در قالب برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر افزود : درپی این تصمیم قسد ، اعلامیه جدیدی منتشر شد که ائتلاف از سرگیری گشت زنی های مشترک خود با نیروهای قسد را تایید کرد که به نظر می رسد بدون حداقل حمایت معنوی آمریکا قادر به مقابله با ترکیه نیست.  
ابراهیم سعید، کارشناس مسائل ژئوپلیتیک در گفتگو با خبرنگار الکوثر گفت : نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) تا حد ممکن تلاش کرده اند تا در حاشیه عمل کنند، به طوری که اگر ترکیه به نیروهای قسد فشار آورد، به سمت کشور سوریه برود تا تلاش کند تا به عنوان یک رویارویی بین ترکیه و ارتش سوریه باشد. درحال حاضر قسد از هیچ اعتباری برخوردار نیست. گفتگوهای زیادی در دمشق برگزار شد اما این گفتگوها نتیجه ای برای دستیابی به توافقی ملی درپی نداشت.«
در ادامه این گزارش آمده است : گشت زنیهای مشترک آمریکاییها و قسد ، به دو سوی متفاوت از پایگاه آمریکایی در شمال شرق سوریه آغاز شد و در آن هشت خودورو زرهی با پرچم آمریکا به همراه یک خودرو نظامی قسد ، حضور داشت و در روستاهای مرزی با ترکیه در استان حسکه صورت گرفت.
از سوی دیگر ارتش سوریه نیروهای نظامی گسترده ای را به عین العرب و تل رفعت در شمال استان حلب اعزام کرد که در طول خط تماس با افراد مسلح مورد حمایت آنکارا مستقر شدند که پافشاری دولت سوریه را برای تضمین امنیت سرزمین خود به دور از رویکردهای نادرست کردها نشان می دهد.
فرمانده نیروهای سوریه دموکراتیک  (قسد) در سوریه گفته بود : تهدید رئیس جمهور ترکیه مبنی بر حمله زمینی به اراضی تحت کنترل «قسد» در شمال سوریه پیامدهایی در پی خواهد داشت.


 


سه شنبه 15 آذر 1401 - 12:30:2