تاکید سوریها بر مقابله با تلاشها برای تجزیه سوریه

جمعه 11 آذر 1401 - 20:1:0

ده ها تن از ساکنان منطقه «لواء اسکندرون» همراه با احزاب ملی سوریه ، خواستار حفظ تمامیت ارضی و خروج اشغالگران از سراسر جغرافیای سوریه شدند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، صهیب المصری خبرنگار الکوثر در حلب در گزارشی در قالب برنامه «مع المراسلین» افزود : با وجود سردی هوا، ده‌ها تن از ساکنان منطقه «لواء اسکندرون» همانند هر سال به همراه احزاب ملی ، فعالیت‌های مردمی در شهر حلب برگزار کردند و با برافراشتن پرچم‌های سوریه و پارچه نوشته ها و سردادن شعارهایی ، خواستار حفظ تمامیت ارضی و خروج اشغالگران از سراسر سوریه شدند.  
سمیر نجیب مسئول جنبش «فتح الانتفاضه» به خبرنگار ما گفت: مردم سوریه و همه آزادگان جهان این جنایت تاریخی در اسکندرون را رها نکردند و مردم سوریه در مقابل این تجاوزات وحشیانه ترکیه به این سرزمین سوریه خواهند ایستاد و با آن مقابله خواهند کرد.
عماد غضبان یکی از اعضای رهبری این حزب نیز به نوبه خود گفت: ما امروز در این تجمع شرکت کردیم تا اعتراض خود را به سیاست اردوغان و سیاست ترک گرایی که اردوغان برای احیای سیاست اجداد عثمانی خود انجام می دهد، ابراز کنیم.
شرکت کنندگان در این تجمع تاکید کردند که رویه امروز دشمن ترکی ، ادامه سیاست تجاوزکارانه برای بلعیدن مناطق بیشتری از اراضی سوریه و تلاش برای اشغال آن به بهانه های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم که در واقع خود حامی اصلی آن به شمار می رود ، است.
براء جلقان عضو حزب ملی سوریه به خبرنگار الکوثر گفت : لواء اسکندرون بخشی جدانشدنی از سوریه است و سوریها آن را بخشی از خاک خود و امت خود می دانند و به هیچ وجه از آن چشم پوشی نخواهند کرد.
در ادامه این گزارش آمده است : این وطن سلب شده ، همچنان سوری باقی خواهد ماند. 83 سال از کنده شدن این قطعه از سرزمین سوریه می گذرد از اقدامی که کشورهای استعماری آنچه را که به آنها تعلق نداشت بلکه متعلق به ملت سوریه بود به عثمانیها بخشیدند و لواء اسکندرون همواره در اذهان سوریها باقی خواهد ماند.


 


جمعه 11 آذر 1401 - 18:7:52

پربازدیدها