تلاش متجاوزان سعودی - اماراتی برای تجزیه یمن

جمعه 11 آذر 1401 - 18:44:0

نقشه های توطئه آمیز کشورهای متجاوز مبنی بر تقسیم یمن به چند منطقه و کانتون های کوچک اداری در حال انجام است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر آمده است : بسیاری از مردم یمنی معتقدند که کشورهای متجاوزی که مناطق جنوبی، جزایر و سواحل یمن را تحت کنترل دارند، به شدت برای تقسیم یمن به چند منطقه تلاش می کنند، زیرا امارات و عربستان سعودی برای حمایت از شبه نظامیان مختلف و کمک به آنها برای تشکیل واحدهای اداری به ویژه در مناطق ساحلی و مناطق جنوبی این کشور تلاش کرده اند.
در چارچوب تسلط بر مناطق استراتژیک، امارات و شبه نظامیان طارق صالح وابسته به ابوظبی قصد دارند منطقه استراتژیک باب المندب را از استان تعز جدا کرده و فرمانداری جدید تشکیل دهند.
این تحولات با توجه به اختلافات و شکافهای گسترده بین اعضای شورای موسوم به ریاست جمهوری که چند ماه پیش از طرف امارات و عربستان سعودی منصوب شده بود، رخ می دهد، زیرا اعضای این شورا ماه ها قبل شهر عدن را ترک کرده و در امارات و عربستان سعودی در هتل ها اقامت داشتند.
بسیاری از تحلیلگران بر این باورند که جاه طلبی های اماراتی و سعودی از طریق استقرار نظامی ریاض در استان های حضرموت و المهره و کنترل این استان ها که از مناطق درگیری دور بودند ، برملا شد و امارات نیز در عین حال بر گسترش نفوذ و کنترل خود بر سواحل و جزایر یمن متمرکز بود.
امارات در چارچوب سیاست تجزیه و تقسیم بین امارات و عربستان سعودی با حمایت بی سابقه آمریکا و تعدادی از کشورهای غربی اقدام به تجزیه مناطق استراتژیک باب المندب واقع در استان تعز کرد و فرمانداری به نام فرمانداری باب المندب تشکیل داد و به ایجاد تشکیلات نظامی ویژه و تحویل آنها به طارق عفاش وفادار به امارات اقدام کرد.
طارق اخیراً اعلام کرده است که امارات برای ایجاد فرودگاه و مجتمع های مسکونی و فعال سازی و بهره برداری از بندر المخاء که سال ها تحت کنترل نیروهای اماراتی است، تلاش می کند.
این در حالی است که مردم منطقه می گویند امارات آنها را از کشورشان اخراج کرده و هزاران نفر از ساکنان منطقه را اخراج کرده و گروه های جمعیتی خارج از منطقه که همگی از سربازان امارات هستند جایگزین شده اند.


 


جمعه 11 آذر 1401 - 18:3:33