تلاش آمریکا برای سوء استفاده از سازمان های تروریستی در شمال عراق علیه ایران

پنج شنبه 10 آذر 1401 - 18:42:0

تحلیلگر مسائل سیاسی لبنانی در گفتگو با شبکه الکوثر تاکید کرد که آمریکا پس از شکست در ماجرای داعش، تلاش کرد از سازمان های تروریستی در شمال عراق علیه ایران بهره برداری کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دکتر علی بیضون کارشناس مسائل سیاسی از بیروت در گفتگو با برنامه «صحافه الیوم» شبکه الکوثر گفت : عراق امروز مسئولیت بسیار بزرگی در حل بحران شمال عراق دارد چرا که در این منطقه اقدامات خصمانه علیه جمهوری اسلامی ایران و ترکیه و سوریه در سطح تحرکات برخی از سازمانهای تروریستی مانند کومله و پژاک صورت می گیرد و آمریکا تلاش می کند از این مسئله بر ضد ایران استفاده کند. آمریکا تلاش می کند با برهم زدن اوضاع داخلی ایران و سوء استفاده از خون کردها ، در امور داخلی ایران دخالت کند.
بیضون افزود : این تلاش آمریکا پس از شکست در مسئله داعش و مسئله توافق هسته ای ایران صورت می گیرد و آمریکا سال ها تلاش کرده است تا موضوع جدایی کردها از عراق را محقق کند و تشکیل کشور کردستان را به طور رسمی اعلام کند و این چیزی است که به هیچ وجه محقق نخواهد شد.
وی اضافه کرد : عراق امروز بسیار دغدغه مقابله با بحران شمال عراق یا کردستان عراق را دارد زیرا حضور سازمان های تروریستی مانند کومله و پژاک نه تنها امنیت ایران، بلکه امنیت عراق را نیز به خطر می اندازد.


 


پنج شنبه 10 آذر 1401 - 18:33:0