آژانس اتحادیه اروپا گزارش داد:

بهشت تبهکاران کدام کشور است؟

چهار شنبه 9 آذر 1401 - 13:51:48
بهشت تبهکاران کدام کشور است؟

گزارش های رسانه ای حاکی است که امارات متحده عربی به مرکز مدیریت خطرناک ترین گروههای تبهکار در جهان و بهشت تبهکاران تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  روزنامه گاردین در گزارشی نوشت: بر اساس اعلام آژانس اتحادیه اروپا برای همکاری در اجرای قانون «یوروپل»، چهار روز پیش یک شبکه بزرگ اروپایی قاچاق کوکائین که اخیرا متلاشی شد، از دُبی اداره می‌شد.
این روزنامه افزود: گردانندگان این شبکه احساس می‌کردند که به دلیل تسهیلاتی که مقامات در اختیار آن‌ها قرار داده‌اند و از سطح زندگی بالایی در دُبی برخوردارند، امکان وارد شدن آسیب و خدشه ای به آن‌ها وجود ندارد.
آژانس یوروپل چهار روز پیش از انهدام یک شبکه بزرگ اروپایی قاچاق کوکائین و دستگیری ۴۹ مظنون مرتبط با کشورهای مختلف از جمله ۶ هدف مهم در دبی خبر داد.
بر اساس این بیانیه، این دستگیری‌ها در پی نتایج تحقیقات انجام شده در اسپانیا، فرانسه، بلژیک، هلند و امارات که با حمایت یوروپل در مورد فعالیت‌های گسترده این شبکه قاچاق مواد مخدر و پولشویی صورت گرفت، انجام شد.
یوروپل با انتشار کلیپی از املاک و خودروهای لوکس که توقیف و مصادره شدند، در بیانیه‌ای افزود: حجم واردات کوکائین به اروپا تحت نظارت و رهبری مظنونان بسیار زیاد بوده و دستگاه اجرای قانون بیش از ۳۰ تُن را در جریان تحقیقات کشف و ضبط کردند.
این آژانس گزارش داد که دُبی ۲ مظنون بسیار مهم مرتبط با هلند و ۲ نفر مرتبط با اسپانیا و افراد دیگر مرتبط با فرانسه را دستگیر کرده است.
یک منبع در یوروپل که نخواست نامش فاش شود، گفت: یکی از مظنونان هلندی از اهمیت بالایی برخوردار است.
براساس این بیانیه، ۱۳ نفر در اسپانیا، ۶ نفر در فرانسه و ۱۰ نفر در بلژیک دستگیر شدند؛ در حالیکه در چارچوب همین عملیات در سال گذشته میلادی ۱۴ نفر در هلند دستگیر شدند. دادستان‌ها در هلند اعلام کردند که درخواست استرداد مظنونان را از امارات متحده عربی خواهند کرد.
یکی از مظنونان یک فرد ۳۷ساله با ملیت دوگانه هلندی و مغربی است که به ظن واردات هزاران کیلوگرم کوکائین به هلند در سال‌های ۲۰۲۰ و ۲۰۲۱ دستگیر شد.
دادستان عمومی هلند در بیانیه‌ای گفت: این جرایم جنایی خطرناک مرتبط با قاچاق بین المللی مواد مخدر به ویژه از آمریکای جنوبی از طریق بنادر آنتورپ و روتردام هستند. مظنون دیگر مردی ۴۰ساله با ملیت دوگانه هلندی و بوسنیایی است.
به نوشته سایت امارات لیکس، انهدام این شبکه جدیدترین دلیل محکومیت امارات به شمار می رود که از آن به عنوان مرکز مدیریت خطرناکترین گروههای تبهکار و بهشت این گروهها یاد می‌شود.
این سایت افزود که شبکه‌های تبهکار به شکل وحشتناکی در امارت دُبی گسترش یافته‌اند و با توجه به ضعف سیستم امنیتی که از شهروندان و مهاجران محافظت می‌کند، از روابط جنسی به عنوان دروازه‌ای برای قربانیان استفاده می‌شود.
به نوشته امارات لیکس، سرتیپ «عبدالله المعصم» رئیس شورای مدیریت مراکز پلیس در دُبی، نسبت به عواقب مراجعه به مراکز غیرمجاز «ماساژ» و پاسخ به کارت‌های ماساژ که به طور تصادفی توزیع می‌شود، هشدار داده است.
المعصم تصریح کرد که هرکس با آن‌ها همکاری کند، علاوه بر احتمال اینکه در معرض خطر سرقت یا اخاذی از کارگران آن مراکز قرار می‌گیرد، خود را در معرض مسئولیت قانونی قرار می‌دهد.
وی اشاره کرد که به عنوان نمونه شیوه مجرمانه این تبهکاری ایجاد حساب‌های جعلی در شبکه‌های اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی و نمایش تصاویر دختران و به دام انداختن قربانیان و سپس سرقت یا باج خواهی از آنها است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید

 


چهار شنبه 9 آذر 1401 - 13:42:42

دسته بندی :