ادامه دخالتهای ریاض در روند انتخابات ریاست جمهوری لبنان

سه شنبه 8 آذر 1401 - 14:22:0

طرفهای خارجی همچنان برای دخالت در موضوع انتخاب رئیس جمهوری در لبنان با ظهور مجدد نقش سفیر عربستان سعودی تلاش می کنند. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، خبرنگار ما در گزارشی از بیروت در قالب برنامه «مع المراسلین» شبکه الکوثر افزود : سفیر سعودی همواره در تلاش است تا در موضوع ریاست جمهوری لبنان دخالت کند و سفرهای متعددی را برای انتخاب نامزدی که علاوه بر سعودی ، مورد رضایت فرانسه و آمریکا نیز باشد ، انجام می دهد. 
هنوز هم برخی طرفها در لبنان هستند که خود را تحت فرمان خارج قرار داده اند و طرح هایی را دنبال می کنند که آمریکایی ها با اجرای عربستان برای تعیین رئیس جمهور لبنان آن را دیکته می کنند. آمریکا ویژگیهای مورد نظر خود را برای رئیس جمهور که سعی دارد با حفظ نقاط قوت در تصمیم سیاسی در لبنان ارائه می کند. 
نسیب حطیط تحلیلگر مسائل سیاسی به خبرنگار الکوثر گفت : «دولت آمریکا رئیس جمهوری تابع می خواهد که مسائل امنیتی و محاصره آمریکا نتوانست آن را انجام دهد و می خواهد کنترل خود را بر تصمیم گیری سیاسی در لبنان از ریاست جمهوری تا نخست وزیری کامل کند و حتی در ریاست پارلمان و جزئی ترین مسائل دخالت کند و از طریق دستگاه های امنیتی آن را به دست بگیرد. بنابراین لبنان به حمایت اقتصادی و مالی در نتیجه این فروپاشی نیاز داشته باشد.» 
در ادامه این گزارش آمده است : لبنان چندین سال است که تحت محاصره آمریکا قرار دارد که از کمک های مالی مانند صندوق بین المللی پول محروم می شود و تا زمانی که دستورات خارجی را نپذیرد از آن بهرمند نمی شود و این مسئله ای است که مردم مقاومی که ذلت را رد می کند و از چیزی به جز خدای متعال هراس ندارد ، با آن مقابله می کنند. 


 


سه شنبه 8 آذر 1401 - 13:47:36