تشدید اختلافات سیاسی در رژیم صهیونیستی؛ حمله گانتس به نتانیاهو

شنبه 5 آذر 1401 - 9:59:33
تشدید اختلافات سیاسی در رژیم صهیونیستی؛ حمله گانتس به نتانیاهو

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به توافق بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه با حزب "قدرت یهود" به شدت انتقاد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، بنی گانتس در واکنش به توافق بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر مکلف به تشکیل کابینه با حزب "قدرت یهود" به رهبری "ایتامار بن گویر" برای پیوستن وی به دولت جدید در توییتی نوشت: امنیت داخلی یا تضعیف امنیت و ایجاد ارتش خصوصی برای بن گویر؟
وی گفت: امروز صبح از توافق بن گویر و نتانیاهو مطلع شدیم که مسیر حرکت دولت بعدی را مشخص می‌کند و آن مسیر متلاشی کردن اختیارات دولت و سپردن آن به بخش‌هایی از وزارتخانه‌ها و تغییر دادن چارچوب‌های عملیاتی در کرانه باختری است که به عملکرد عملیاتی ارتش و پلیس اسرائیل آسیب وارد می‌کند.
گانتس ادامه داد: در سطح سیاسی، تقسیم اختیارات اداره مدنی (یک نهاد حاکم اسرائیلی در کرانه باختری) میان وزارت دفاع و وزارت دارایی و همچنین تقسیم وظایف نیروی امنیتی کرانه باختری میان وزارت دفاع و وزارت امنیت داخلی ممکن است منجر به یک فشار بین‌المللی قوی در مورد مسئله "الحاق" کرانه باختری شود و این یک آسیب اداری و امنیتی بزرگ را درپی خواهد داشت.
این اظهارات پس از آن بیان شد که روزنامه یدیعوت آحارونوت جمعه نوشت: حزب لیکود با رهبری بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر مکلف اسرائیل توافقی را با حزب "قدرت یهود" به رهبری ایتامار بن گویر برای پیوستن وی به دولت جدید امضا کرد.
بر اساس این توافق بن گویر پست وزیر امنیت داخلی را برعهده خواهد داشت که اختیاراتش شامل بخش پلیس گارد مرزی در کرانه باختری است. وی همچنین پرونده‌های نقب و الخلیل را در دست خواهد داشت.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
 


شنبه 5 آذر 1401 - 9:59:28