جنایات ائتلاف متجاوز سعودی علیه کودکان یمن

جمعه 4 آذر 1401 - 9:58:23
جنایات ائتلاف متجاوز سعودی علیه کودکان یمن

مرکز حقوق بشر «عین الانسانیه» در گزارشی شهید و زخمی شدن بیش از 8600 کودک یمنی را در جنایت ائتلاف متجاوز سعودی به یمن از مارس 2015، مستندسازی کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، احمد ابوحمراء رئیس مرکز «عین الانسانیه» (چشم انسانیت) در کنفرانس مطبوعاتی برای معرفی گزارشی که در آن جنایت ائتلاف متجاوز سعودی علیه کودکان یمن مستندسازی شده است گفت: در این گزارش شهادت 4017 کودک یمنی و زخمی شدن 4588 کودک دیگر طی هشت سال تجاوز به یمن، مستندسازی شده است هرچند گمان می رود شمار واقعی قربانیان بیش از این است.

وی خاطرنشان کرد شماری از این کودکان بر اثر استفاده ائتلاف متجاوز از سلاح های ممنوعه، شهید و زخمی شده اند.

ابوحمراء با اشاره به نقض قوانین بین المللی و بشردوستانه که به محافظت از غیرنظامیان مربوط می شود تاکید کرد این قوانین صرفا جوهری روی کاغذ هستند و تاثیر عملی ندارند.

از سوی دیگر عبدالوهاب المحبشی عضو دفتر سیاسی انصارالله گفت، تاریخ شاهد جنایاتی فجیع تر از جنایاتی که ائتلاف متجاوز سعودی- آمریکایی علیه کودکان یمن مرتکب می شود، نبوده است.

وی خاطرنشان کرد، یمنی ها کشته شدن کودکان و زنان خود را طی سال ها فراموش نخواهند کرد و از متجاوزان انتقام خواهند گرفت. وی افزود، هر کودکی که با شلیک متجاوزان کشته می شود، نسلی از مبارزان انتقام جو را ایجاد می کند.


برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید

ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


جمعه 4 آذر 1401 - 9:58:9