ساخت پهپادهای ایرانی در روسیه؟!

یک شنبه 29 آبان 1401 - 11:23:23
ساخت پهپادهای ایرانی در روسیه؟!

یک نشریه آمریکایی بدون ارائه هیچ مدرکی مدعی شد ایران و روسیه برای ساخت پهپاد در خاک روسیه همکاری می کنند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، روزنامه واشنگتن پست به نقل از سه مقام آگاه که به نام آنها هیچ اشاره‌ای نکرد مدعی شد مقامات ایرانی و روس در اوایل نوامبر امسال در نشستی که در ایران برگزار شد، قرارداد ساخت پهپادهای ایرانی در خاک روسیه را نهایی کردند.

این روزنامه افزود: دو کشور به سرعت در حال حرکت برای انتقال طرح‌ها و اجزای کلیدی هستند که براساس آن می‌توانند ساخت پهپاد را طی چند ماه آینده آغاز کنند.

واشنگتن پست به نقل از منابع خود افزود اجرای کامل چنین توافقی، نشان دهنده تعمیق بیشتر اتحاد روسیه و ایران است.

به نوشته واشنگتن‌ پست، روسیه با دستیابی به خط مونتاژ تولید چنین پهپادهایی می‌تواند انبار سامانه‌های تسلیحاتی نسبتاً ارزان اما بسیار مخرب خود را افزایش دهد؛ تسلیحاتی که در هفته‌های اخیر، ماهیت منازعه 9 ماهه در اوکراین را تغییر داده است.

این نشریه آمریکایی همچنین به نقل از مقامات اطلاعاتی مدعی شد روسیه از ماه اوت امسال بیش از 400 پهپاد تهاجمی ساخت ایران را علیه اوکراین به کار گرفته است. 

این ادعاها در شرایطی مطرح می شود که مقامات ایرانی همواره کاربرد جنگی و مخرب پهپادهای ارسالی تهران به روسیه را قویاً تکذیب کرده اند. 

رسانه‌های غربی پیش از این نیز به نقل از یک روزنامه نگار اوکراینی مدعی شده بودند پهپادهای ایرانی در ازبکستان ساخته و به روسیه ارسال می شود. پس از واکنش تند ازبکستان به این ادعا، این روزنامه نگار مدعی شد منظورش تاجیکستان بوده است نه ازبکستان که این ادعا نیز با تکذیب دولت تاجیکستان مواجه شد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 29 آبان 1401 - 11:23:4