آغاز دور دوم انتخابات فرمایشی و نمایشی بحرین

شنبه 28 آبان 1401 - 14:7:33
آغاز دور دوم انتخابات فرمایشی و نمایشی بحرین

دور دوم انتخابات پارلمانی و شوراهای شهر بحرین در سایه تحریم آن از سوی مردم و احزاب و جریان های مخالف آغاز شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر،  دوراول  این انتخابات ۲۱ آبانماه در ۴۰ حوزه انتخابیه با شرکت ۴۳۳ نامزد برای تصدی ۴۰ کرسی پارلمانی برگزار شد اما در پایان، نامزدها در ۳۴ حوزه انتخابیه نتوانستند درصد آرای لازم را کسب کنند و انتخابات در این حوزه ها به دور دوم کشیده شد.
۱۷۳ نامزد نیز برای تصدی ۳۰ کرسی شوراهای شهر رقابت کردند. این انتخابات در ۵۵ مرکز رای گیری برگزار شد.
حکومت بحرین در پایان دور اول انتخابات در هفت روز پیش مدعی شد که میزان مشارکت ۷۳ درصد بوده است اما مخالفان و جمعیت های مخالف بحرینی این آمار را زیر سوال برده و با ارایه دلایل و شواهد آن را رد کرده و تاکید کردند و مشارکت کمتر از ۲۸ درصد بوده است.
امروز دور دوم انتخابات در ۳۴ حوزه یاد شده از صبح امروز آغاز شد.
حکومت بحرین جمعیت ها و احزاب مخالف را منحل و از نامزد شدن مخالفان و شخصیت های مستقل در انتخابات نیز با بهره برداری از قانون موسوم به انزوای سیاسی جلوگیری کرده است.
از این رو، این جمعیت ها و احزاب انتخابات را رقابتی ندانسته بلکه تاکید می کنند که این انتخابات صرفا فرمایشی و صوری است. آنها انتخابات را تحریم کرده اند.
مردم بحرین نیز همسو با برگزاری تظاهرات و تجمع در هفته های اخیر بر تحریم انتخابات و هبستگی با زندانیان سیاسی این کشور تاکید کرده اند.
آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین پیش از این در پیامی تلویزیونی به ملت بحرین تاکید کرد که شرکت در این انتخابات خیانت است.

 


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


شنبه 28 آبان 1401 - 14:7:29