جنایت جدید سعودی به روش ترور خاشقچی 

سه شنبه 24 آبان 1401 - 20:57:19

علی عاطف هضبان العلیی ، جوان 24 ساله یمنی از استان المحویت ، خاشقچی امروز است که به دلایلی که هنوز نامشخص است، در نزدیکی محل کارش در ریاض ربوده ، شکنجه و سپس کشته شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، سازمان حقوق بشر و آزادیهای «انسان» با اعلام این خبر افزود : علی عاطف العلیی ، جوان یمنی مقیم عربستان سعودی ، پس از ربوده شدن و شکنجه توسط سرویس امنیت کشور در ریاض ، پایتخت این کشور، مورد قتل فجیع قرار گرفت. 
جنایت هولناکی در ریاض توسط کارمندان آژانس امنیت عربستان انجام شد، جنایتی وحشیانه که قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی را در داخل کنسولگری این کشور در استانبول در اذهان زنده کرد.  
مدارک فاش شده توسط این سازمان حقوق بشر نشان می دهد که العلیی قبل از ربوده شدن از طریق پیام های واتساپ از سوی تعدادی از افراد وابسته به امنیت سعودی  تهدید شده است. این مدارک نشان می دهد سرویس های امنیتی سعودی برای پنهان کردن این جنایت تلاش و  جسد العلیی را  شبانه بدون هیچ گونه تشریفات قانونی دفت کرده اند. 
همچنین برخی از نزدیکان وی نیز در معرض تهدید مقامات سعودی قرار گرفتند که در صورت ادامه درخواست خود برای کالبد شکافی یا دریافت گزارش امنیتی از جنایت ، به زندان خواهند افتاد. 
این جنایت شنیع یکی از ده ها جنایتی است که روزانه سعودی ها و مزدوران آنها علیه یمنی ها مرتکب می شوند. 
یکی از زنان آواره یمنی در منطقه الخوخه در جنوب الحدیده و با وجود شرایط سخت تصمیم گرفت تا آنچه را که در مورد تعرض، حمله و اخاذی از زنان آواره در اردوگاه ها پنهان است و وادار کردن آنها به انجام اعمال غیر اخلاقی توسط مزدوران طارق عفاش اماراتی ، و کارگران سازمان های امدادرسان ، فاش کند. 
این زن آواره از حقیقت فساد اخلاقی صحبت کرد که زنان آواره توسط سازمان های امدادی که اردوگاه های آوارگان را با همکاری مزدوران متجاوز اداره می کنند، در معرض آن قرار دارند. 
آنچه این زن آواره فاش کرد، به سوابق بزرگی از گزارش های حقوقی در مورد جنایات تجاوز و اخاذی از زنان در مناطق تحت کنترل متجاوزان سعودی اضافه می شود. 


 


سه شنبه 24 آبان 1401 - 20:56:59

دسته بندی :