انتخابات نمایشی بحرین و تحریم آن از سوی مخالفان رژیم آل خلیفه

سه شنبه 24 آبان 1401 - 13:33:0

نمایشی مسخره ، کمترین چیزی است که در مورد انتخاباتی که رژیم بحرین برای آن تبلیغ کرد ، گفته می شود و این انتخابات معنایی جز صندوق های خالی رای که رژیم بحرین با توهمات خود پر کرده بود، ندارد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به موضوع انتخابات نمایشی بحرین اختصاص داشت ، آمده است : انتخابات پارلمانی بحرین ، پس از تحریم مردم بحرین شکست خود را ثابت کرد. انتخابات در هر کشوری در جهان یک مبارزه سیاسی بین قدرت و مخالفان است و زمانی که مخالفان بحرینی در زندان هستند ، آیا انتخابات کنونی بحرین را می توان انتخاباتی دانست که تمامی شرایط انتخابات واقعی را داشته باشد؟ به اضافه اینکه بر اساس آنچه سازمان عفو   بین الملل اعلام کرده است، هیچ نظارت بین المللی از سوی سازمان ملل برای این انتخابات وجود ندارد. 
این بدان معناست که انتخابات بحرین ، چیزی جز یک انتخابات ساختگی نیست که مشروعیت خود را از دست داده است  و در غیاب ناظران ، تقلبی از پیش طراحی شده در انتخابات صورت می گیرد که موید این است که بحرین با یک نمایش مسخره واقعی روبرو است زیرا پادشاه بحرین حتی مردم خودش را به رسمیت  نمی شناسد و یک دیکتاتوری سرکوبگر منحصر به فرد است. 
رژیم بحرین با برگزاری این انتخابات می‌خواهد خود را به عنوان یک الگوی پیشرفته نشان دهد که امکان مشارکت مردمی را فراهم می‌کند و این چیزی است که تنها گوش اتحادیه اروپا و انگلیس آن را می شنود واین توصیفی ساختگی است که سرویس اطلاعاتی انگلیس ارائه می کند که هنوز بر حیات سیاسی در بحرین سیطره دارد. 
از سوی دیگر مخالفان بحرینی اعلام کردند مشارکت در این انتخابات ، کاهش گسترده ای داشته و میزان مشارکت تنها 35 درصد بوده است. همچنین تخلفات متعددی در این انتخابات صورت گرفت از جمله اینکه از نیروهای ارتش برای انتخاب اسامی مشخصی استفاده شد و شمار زیادی از اتباع جدید به پای صندوقهای رای آوردند چرا که شمار زیادی از مردم بحرین انتخابات را تحریم کردند و در آن شرکت نکردند. 
برای همین است که مقامات منامه ادعا می کنند میزان مشارکت در این انتخابات به 73 درصد رسید. 


 


سه شنبه 24 آبان 1401 - 15:33:15