تظاهرات خشمگینانه هندی ها ضد محمد بن سلمان

دو شنبه 23 آبان 1401 - 11:28:10
 تظاهرات خشمگینانه هندی ها ضد محمد بن سلمان

بعد از انتشار اخباری مبنی بر سفر « محمد بن سلمان» به دهلی نو ، شهروندان هندی علیه ولیعهد سعودی تظاهرات گسترده‌ای برگزار کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از سعودی لیکس، شهرهای «دهلی نو» و «بمبئی» شاهد تظاهرات مردم خشمگین علیه محمد بن سلمان بود و شهروندان هندی لغو سفر وی را به هند خواستار شدند.
معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی و سر دادن شعارهایی نقض وحشتناک حقوق بشر در عربستان و همچنین جنایت محمد بن سلمان در یمن را محکوم کردند.
یکی از معترضان گفت: ما اینجا هستیم تا به قاتل و جنایتکار جنگی ( محمد بن سلمان) نه بگوییم.
«مولانا انکویلاب نوری» نیز که این تظاهرات را سازماندهی کرده، گفت: اشغال نظامی یمن توسط عربستان سعودی باید پایان یابد. رژیم سعودی به یمنی‌ها خیانت کرد و آن‌ها را فروخت و اکنون در حال استثمار مداوم آن‌هاست.
روزنامه هندی «اکونومیک تایمز» اعلام کرد که محمد بن سلمان قصد دارد در اواسط نوامبر در کنار سفر به اندونزی برای شرکت در نشست گروه 20، به هند سفر کند.
محمد بن سلمان در اجلاس سران گروه 20 در جزیره «بالی» طی روزهای 15 و 16 نوامبر شرکت خواهد کرد. سفر احتمالی او به هند پس از دعوتی است که ماه گذشته توسط «سوبرانیام جایشنکار» وزیر امور خارجه هند از او شد.
وزارت خارجه پاکستان نیز شب گذشته در بیانیه‌ای گفت سفر یک روزه بن سلمان به این کشور در تاریخ 21 نوامبر به تعویق افتاده است. روزنامه دیلی پاکستان در این باره نوشته است که ولیعهد سعودی قصد داشت پس از سفر به پاکستان راهی هند و کره جنوبی شود.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


دو شنبه 23 آبان 1401 - 11:16:38