هراس صهیونیست‌ها از رشد مقاومت مسلحانه در کرانه باختری

شنبه 21 آبان 1401 - 14:5:13

فعال شدن گروه‌های مقاومت فلسطینی در کرانه باختری رود اردن، صهیونیست‌ها را نگران آینده‌ی خود کرده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارشی که در ابتدای برنامه شب گذشته «قضیه ساخنه» با موضوع «مقاومت در کرانه باختری و تشدید تنش‌ها در آینده» از شبکه الکوثر پخش شد آمده است: رژیم صهیونیستی و دولت آینده آن را که توسط گردان های مقاومت فلسطین در کرانه باختری تهدید شده، نگرانی شدیدی فرا گرفته است به ویژه که ناظران معتقدند دولت نتانیاهو بعد از تشکیل شدن، برای ایجاد آرامش و بهبود بخشیدن به اوضاع داخلی و منطقه ای اسرائیل از طریق تقویت روند خیانتکارانه‌ی عادی سازی روابط با کشورهای عربی تلاش خواهد کرد.

نگرانی صهیونیست ها به وضوح در لابلای مطالب رسانه های عبری نمایان است که اخیرا بر گروه های مقاومت فلسطین در کرانه باختری تمرکز کرده و به برخورد نظامیان اشغالگر با این گروه ها پرداخته اند.

رسانه های صهیونیستی اعلام کردند نظامیان اشغالگر در این روزها بر دو سازمان فلسطینی فعال در جنین و نابلس متمرکز شده اند. در منطقه جنین، سازمان «گردان جنین» وابسته به شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فعالیت می کند که مقر آن در اردوگاه جنین است و اخیرا افراد مسلح مستقل که عضو جهاد اسلامی نیستند به آن پیوسته اند.

روزنامه «اسرائیل هیوم» نوشت: تحرکات گردان جنین طی یک سال و نیم اخیر، نشان دهنده پیدایش مجدد مقاومت مسلحانه در کرانه باختری است و موجب شد گروه هایی مسلح در دیگر شهرها مثل نابلس، طوباس و طولکرم تشکیل شوند و اخیرا نیز سازمان «عرین الأسود» تشکیل شده است... همچنین اخیرا یک سازمان فرعی محلی تشکیل شده است که با «گردان جنین» همکاری می کند و «عش الدبابیر» نام دارد. سازمان مسلح مشابهی نیز در اردوگاه آوارگان بلاطه فعالیت می کند و اخیرا رژه‌ای نظامی با حضور دهها فرد مسلح در خیابان ها و کوچه های این اردوگاه برگزار کرد به طوری که مقدار سلاح و تجهیزات آنان و یونیفورم نظامی آنها، خیلی ها را متعجب کرد.

ناظران معتقدند علاوه بر تشدید تنش ها در کرانه باختری، شواهد نشان می دهد اگر سران گروه های راستگرای صیهونیست تهدیدات خود را در خصوص یورش به مسجد الاقصی و تشدید فشار بر اسرای فلسطینی عملی کنند، اوضاع امنیتی در کرانه باختری اشغالی بسیار وخیم‌تر خواهد شد. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


شنبه 21 آبان 1401 - 14:5:8