با هر گونه دست درازی و سرقت منابع یمن مقابله می کنیم

جمعه 20 آبان 1401 - 18:17:0

معاون وزیر اطلاع رسانی یمن در گفتگو با الکوثر تاکید کرد نیروهای یمنی اجازه نخواهند داد شرکتهای خارجی و وابسته به مزدوران و متجاوزان سعودی - آمریکایی به غارت نفت و گاز یمن ادامه دهند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، فهمی الیوسفی معاون وزیر اطلاع رسانی یمن در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به موضوع «آمریکا و نقش آن در غارت ثروت یمن» اختصاص داشت ، گفت : همانطور که سید عبدالملک بدرالدین الحوثی تاکید کردند گزینه و اولویت ما آزادسازی یمن و همه مناطق آن از وجود اشغالگران است و پس از آن ، آزادسازی منابع و ثروت نفت و گاز یمن قرار دارد و این گزینه ها و اولویتهای ماست.
فهمی الیوسفی افزود : هر اقدامی که شرکتهای نفت و گاز خارجی و داخلی در استانهای اشغالی انجام می دهند دست درازی به منابع و ثروت ملت یمن است و ما اجازه چنین کاری را به آنها نخواهیم داد. مقابله با سرقت و غارت نفت و گاز یمن ، تصمیمی انقلابی و مردمی است که صنعا را ملزم به آزادسازی سرزمین و منابع یمنی می کند. 
این مقام یمنی تاکید کرد : بر این اساس هر گونه اشغالگری در خاک یمن و هر گونه دست درازی و سرقت منابع و ثروتهای یمن ، اقدامی تجاوزکارانه و غیرقانونی است که با واکنش شدید ما مواجه خواهد شد و فعالیت شرکتهایی که با متجاوزان همکاری می کنند تحت هر عنوانی که باشد دست درازی به حقوق ملت یمن است و همه این شرکتها درحال سرقت منابع یمن هستند و ما اجازه ادامه این اقدامات را نخواهیم داد. 
الیوسفی تصریح کرد : ما می دانیم که آمریکا و انگلیس امروز درحال تقسیم منابع ما هستند و برای این کار برنامه ریزی می کنند و آنها می خواهند مردم را به مسائل فرعی و حاشیه ای مشغول کنند تا به مسائل اساسی و مرکزی که منافع ملت یمن در آن قرار دارد توجه نکنند. 


 


جمعه 20 آبان 1401 - 15:0:8