افشای توطئه های واشنگتن بر ضد لبنان از زبان معاون وزیر خارجه آمریکا 

جمعه 20 آبان 1401 - 17:12:0

اظهارات باربارا لیف معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور غرب آسیا ، سناریوهای سیاه واشنگتن را برای فروپاشی لبنان را از طریق ادامه فشار مردمی و بین المللی فاش کرد. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، احمد محبی خبرنگار الکوثر در بیروت در گزارشی در قالب برنامه «مع المراسلین» افزود : این اظهارات مقام آمریکایی ، موید شکستی است که آمریکا از جریان مقاومت در لبنان متحمل شده است. 

دکتر حاج عبدالله قصیر معاون رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان در گفتگو با خبرنگار الکوثر گفت : اظهارات او به گونه ای است که به مخاطب اینگونه القا می کند که گویی لبنان یکی از ایالتهای آمریکا است و در جزئی ترین مسائل در امور لبنان دخالت می کنند و برای آینده کشور ما برنامه ریزی می کنند گویی که وابسته به آمریکا است. طبیعتا این اقدامی مردود و محکوم است و ما این دخالت آشکار را محکوم می کنیم و گستردگی توطئه هایی را که دولت آمریکا بر ضد لبنان اتخاذ می کند ، نشان می دهد. 

هجمه مستقیم آمریکا به حزب الله ، تداوم محاصره آمریکا و ممانعت از پذیرش سوخت از سوی جمهوری اسلامی ایران ، در چارچوب تلاشهای واشنگتن برای افزایش فشار بر مردم لبنان برای اجرای سناریوی مورد نیاز می شود.  
دکتر ابراهیم الموسوی، یکی از اعضای فراکسیون وفاداری به مقاومت در پارلمان لبنان به خبرنگار الکوثر گفت : ما از اظهارات دستیار وزیر خارجه آمریکا که نقشه ها و دشمنی آنها با لبنان و لبنانی ها را آشکار می کند، تعجب نکردیم، به ویژه زمانی که باربارا لیف رویای واشنگتن را برای فروپاشی لبنان فاش می کند. زیرا او به این همه رنج در لبنان اهمیت نمی دهد، بلکه می خواهد که در سایه یک رویا و دلخوشی پوچ و توخالی برای نابودی مقاومت یا فروپاشی آن ، این رنج عمیقتر و وخیمتر شود. 
مقاومت تمام نقشه های آمریکا در منطقه را خنثی کرد، همان گونه که طرح فتنه علیه لبنان و تلاش جدید آمریکا برای نقشه های مخرب و ویرانگر آن را خنثی کرد. 
حاج عبدالله قصیر در ادامه افزود : با همه این فشارها و تحریمها و اقداماتی که بر ضد لبنان انجام دادند می خواستند حزب الله را تضعیف کنند اما برعکس ، حزب الله از این بحران قویتر خارج شد. امروز نیز تلاشی دیگر را آغاز کرده اند و ما به آنها می گوییم که این تلاشها موفق نخواهد بود و همانند تلاشهای پیشین آنها که به شکست انجامید ، این تلاش آنها نیز شکست خواهد خورد چرا که ما صاحبان این کشور هستیم و از آن محافظت خواهیم کرد. 
آمریکا و مزدورانش پشت سر هم متحمل شکست می شوند و این در حالی است که پیروزی واقعی برای صاحبان خاک و خون باقی می‌ماند. سناریوهای جدید آمریکا برای نابودی لبنان درحالی ترسیم می‌شود که مقاومت تنها سلاح خنثی کردن آن است. 


 


جمعه 20 آبان 1401 - 13:35:48