در برنامه «قضیه ساخنه» مطرح شد ؛

حزب الله ، نیرویی بازدارنده برابر طمع ورزیهای صهیونیستی - آمریکایی 

جمعه 20 آبان 1401 - 11:44:0

پژوهشگر و کارشناس مسائل سیاسی در گفتگو با شبکه الکوثر تاکید کرد جنبش مقاومت حزب الله لبنان یک نیروی بازدارنده واقعی برابر طمع ورزیها و دست درازیهای رژیم صهیونیستی و آمریکا به منابع لبنان است. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دکتر جرار دیب تحلیلگر مسائل سیاسی لبنانی در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به موضوع «نقش آمریکا در ایجاد فتنه داخلی در لبنان» اختصاص داشت ، گفت : بیانیه های آمریکایی و حتی اقدامات مزدوران آمریکایی که در لبنان کار می کنند ، یک هدف اصلی را دنبال می کند و آن کاهش نقش حزب الله و تضعیف نقش و جایگاه آن در عرصه لبنان و منطقه است. 
دیب افزود : حزب‌الله در طول چند دهه ای که فعالیت می کند ، توانسته است یک نیروی بازدارنده اساسی و واقعی در برابر جاه‌طلبی‌های صهیونیست‌ها به وجود بیاورد و نشانه آن ، موضوع تعیین مرزهای دریایی است که بر معادله «اگر نفتی در طرف لبنان نباشد، نفتی برای رژیم صهیونیستی وجود نخواهد داشت» تاکید کرده بود. 
این تحلیلگر مسائل سیاسی لبنانی اضافه کرد : واضح است که دولت آمریکا علاوه بر تعمیق بحران های اقتصادی در لبنان از طریق خروج شرکت ها و ایجاد بحران های پی در پی با هدف خفقان و نابودی لبنان ، تمام توان خود را برای مسدود کردن منابع اصلی انرژی در لبنان به کار گرفته است. علاوه بر این آمریکا اخیرا سیاست فشار بر لبنان و تعمیق مشکلات آن را با هدف فشار بر حزب الله و دولت لبنان با هر ابزار و روشی در پیش گرفته است. 


 


جمعه 20 آبان 1401 - 12:13:44