تلاش آمریکا برای ایجاد فتنه در لبنان

پنج شنبه 19 آبان 1401 - 9:55:0

مسئولان آمریکایی به صورت غیرمستقیم به تلاش خود برای ایجاد فتنه و اختلاف در لبنان اشاره کرده اند که آخرین آنها معاون وزیر امور خارجه آمریکا بود که تلویحا آشوب و ایجاد فتنه در این کشور را خواستار شد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، در گزارش برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به بررسی تحولات لبنان و دخالتهای آمریکا در این کشور اختصاص داشت ، آمده است : بر کسی پوشیده نیست که چشم پوشی آشکار آمریکا از امور لبنان یک طرح عامدانه برای ایجاد نزاع در لبنان، برچیدن نهادهای دولتی و تبدیل لبنان به حیاط خلوت رژیم صهیونیستی است. 
این چیزی است که مسئولان آمریکایی به صورت غیرمستقیم به آن اشاره کرده اند و آخرین آنها نیز باربارا لیف معاون وزیر امور خارجه آمریکا در امور خاورمیانه بود که به تلویحا ایجاد فتنه داخلی در این کشور را خواستار شد. 
در ادامه این گزارش آمده است : اما تحلیلگران مسائل سیاسی بر این باورند که دولت آمریکا با ایدئولوژی مرتجع سنتی خود در قبال کشورهای عربی نتوانسته است برنامه های خود را اجرا کند، به ویژه اینکه بسیاری از این طرح ها از جمله برنامه های مربوط به لبنان برای همه آشکار شده است به ویژه پس از توافق ترسیم مرز دریایی لبنان با سرزمینهای فلسطین اشغالی که توازن قوا در لبنان و نقش حزب‌الله را در بازدارندگی برای آنها مشخص کرد و این مسئله در جهت منافع عربستان، آمریکا و رژیم اشغالگر نیست. 
آمریکا برای حفظ منافع رژیم صهیونیستی و برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی برای در تنگنا قرار دادن لبنان تلاش می کند و در دهه های گذشته تنها یک استراتژی در قبال لبنان اتخاذ کرده است که آن نابودی لبنان است. 
در گزارش «قضیه ساخنه» همچنین آمده است : دولت آمریکا پس از پایان جنگ داخلی و توافق طائف، از موضع یک شریک جناحی وارد لبنان شد و گواه آن روشن نبودن نقش آن در حمایت از لبنان به جز حمایت آن از ارتش لبنان با تسلیحات قدیمی و از رده خارج ، است و از این رو اهداف دیگری نیز دارد و آن ایجاد درگیری داخلی برای آماده سازی ارتش برای مقابله با حزب الله است.  


 


پنج شنبه 19 آبان 1401 - 10:15:58