آمریکا برای آشفته تر کردن اوضاع لبنان در حال برنامه ریزی است

چهار شنبه 18 آبان 1401 - 12:49:9
آمریکا برای آشفته تر کردن اوضاع لبنان در حال برنامه ریزی است

معاون وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک اخیرا در نشستی که اندیشکده ویلسون با موضوع سیاست آمریکا در لبنان برگزار کرده بود، گفت که همه احتمالات برای آینده لبنان وجود دارد که از جمله آن می توان به نابودی کامل دولت اشاره کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، باربارا لیف اخیرا در نشستی که اندیشکده ویلسون با موضوع سیاست آمریکا در لبنان برگزار کرده بود،افزود: شاید لبنانی ها مجبور به تحمل درد بیشتری پیش از تشکیل دولت باشند.
لیف ادامه داد: سناریوهای مختلفی را در لبنان می بینم، از هم پاشیدن کشور بدترین آن است، شاید نیروهای امنیتی و نظامی کنترل خود بر مناطق را از دست داده و مهاجرت دست جمعی صورت بگیرد و نمایندگان پارلمان لبنان چمدان هایشان را بسته و به اروپا فرار خواهند کرد.
وی با اشاره به اوضاع سیاسی لبنان گفت: وظیفه دیپلمات های سیاسی رفتن به پارلمان وفشار آوردن به نمایندگان برای انتخاب رئیس جمهور نیست، به نظرم باید اوضاع بدتر شده تا نمایندگان یک فشار مردمی را احساس کنند، ما به مسئولان سیاسی فشار می آوریم اما هیچ چیز مثل فشار مردمی کارساز نیست که دیر یا زود اتفاق خواهد افتاد.
باربارا لیف که نتوانسته بود خشم و کینه خود از مقاومت و دستاوردهایش را پنهان کند، افزود: "برخی از تحلیل ها این را می گوید که فروپاشی لبنان می تواند باعث بازسازی این کشور از زیر خاکستر بدون حضور حزب الله شود. حزب الله تهدیدی برای ما و همسایگان لبنان و خود لبنانی ها به شمار می آید و ما همچنان به تحریم و محاصره شبکه های حزب الله در منطقه و خارج آن ادامه می دهیم. "
وی در ادامه با بیان اینکه کشورش با عربستان سعودی اهداف مشترکی در خصوص مسئله لبنان دارد، تاکید کرد که عربستان در زمینه اصلاح امور در لبنان عقب نشینی کرده است اما به زودی باز خواهد گشت.
به نظر می رسد با شکست طرح های آمریکا و سعودی در ایجاد یک جنگ داخلی در لبنان و منزوی کردن مقاومت این بار طرح جدید واشنگتن – ریاض بار دیگر به سراغ خیابان برای متشنج کردن اوضاع داخلی لبنان خواهد رفت، طرحی که قطعا مانند دیگر طرح های این دو کشور با شکست مواجه خواهد شد اما با ایجاد تشنج مجدد در لبنان بر پیکره نحیف اقتصاد این کشور ضربه سهمگینی وارد خواهد کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


چهار شنبه 18 آبان 1401 - 12:49:3