شهر‌های رنگی هند

چهار شنبه 18 آبان 1401 - 10:18:30

 آبی، سفید، طلایی، قرمز و صورتی جزو رنگ ها به شمار می آیند اما در هند پنج شهر به این رنگ ها مشهور هستند.

وبگردی- الکوثر شهر آبی به جودپور در ایالت راجستان گفته می شود. اکثر خانه ها و بناها به این رنگ هستند.
علل مختلفی برای به کارگیری این رنگ در شهر بیان شده است، می‌گویند در قدیم، خانه های طبقات بالای جامعه هندومذهبان با این رنگ تزیین می شدند مردم هم از این رنگ آمیزی تقلید کردند.
برخی‌ها معتقدند رنگ آبی به خنک نگه داشتن داخل بنا ها کمک می کند و بعضی بر این باورند که به دلیل وجود سولفات مس در رنگ آبی موریانه ها و حشرات مختلف از خانه ها دور می شوند.
جیپور مرکز ایالت راجستان به شهر صورتی معروف است. در ۱۵۰ سال پیش برای استقبال از شاهزاده انگلیسی کل شهر را با این رنگ،آذین بستند. همان رنگ روی اغلب بناهای قدیمی مانده است و خانه های جدید بیشتر با صورتی رنگ می شود.
جی سل میر، شهر طلایی هند نام گرفته است. اهالی در گذشته از سنگ های زرد برای ساخت خانه ها و قلعه ها استفاده می کردند در هنگام تابش نور خورشید، رنگ طلایی بیشتر نمایان می شود.
شهر قرمز هند به بیکانیر در ایالت راجستان گفته می شود. چون از رنگ های قرمز بیشتر استفاده شده است.
به اودای پور شهر سفید می گویند. مردمانش بسیار به سنگ های مرمر علاقه مندهستندوبرای ساخت خانه ها این نوع سنگ را بکارمی گیرند.
طبق آمارها دستکم یکی از این شهرهای رنگی جزو مقاصد مهم گردشگری هند به شمار می آیند متولیان این شهرها بناها وساختمان هارا رنگ می کنند و با آن گردشگر جذب می کنند.


از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


چهار شنبه 18 آبان 1401 - 10:14:45

دسته بندی :

پربازدیدها