روایات موهن به پیامبر(ص) از کجا آمده است؟

یک شنبه 15 آبان 1401 - 18:42:17

استاد پژوهش‌های عالی در حوزه علمیه قم با اشاره به روایات جعلی که در آنها به شخصیت پیامبر اسلام(ص) توهین شده است، جعل این روایات را اقدامی هدفمند دانست که یک موسسه –نه یک فرد- در پشت آن بوده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شیخ اسد محمد قصیر در برنامه «فی المیزان» که با موضوع روایت های جعلی موهن به پیامبر اسلام(ص) از شبکه الکوثر پخش شد گفت: با نگاه کامل و فراگیر به این گونه روایت ها به ویژه روایت هایی که در آنها به شخصیت پیامبر اسلام (ص) به عنوان قلب اسلام و ستون دین اسلام توهین می شود، به این نتیجه روشن می رسیم که در یک زمانی در یک عصری، موسسه ای بوده که به این کار سرگرم بوده است زیرا با توجه به وجود روایات فراوان و مهندسی شدن آنها و تنوع آنها و جلوه دادن این روایات به عنوان حق که به مسائل باطل پیوند می خورد، جعل این روایات نمی تواند کار یک نفر باشد.

رئیس موسسه «اسلام اصیل» افزود: آنها از مسائل درست و به حق، برای القاء مسائل باطل استفاده می کنند. مثلا آیه «الم نشرح لک صدرک...» آیه صحیح است ولی کسانی که به جعل روایت مشغولند، آن را به صورت شکافته شدن سینه پیامبر و عمل جراحی آن هم چهار بار، ارتباط می دهند و مثلا می گویند این شکافته شدن یکبار در کودکی پیامبر رخ داد که فایده نداشت یکبار دیگر ده سال بعد انجام شد که باز هم فایده نداشت گویا شیطان در قلب پیامبر جا خوش کرده بود! شکافتن سینه پیامبر(ص) در زمان بعثت هم فایده نکرد تا این که این عمل در معراج نتیجه داد! اگر این ادعا مطرح می شد که هدف از شکافتن سینه پیامبر این بود که خداوند قلب او را از علم و حکمت پر کند شاید قابل قبول بود ولی این که بگویند سینه پیامبر شکافته می شد تا شیطان از آن بیرون کشیده شود، تعبیری مملو از توهین به پیامبر است.

شیخ اسد قصیر ادامه داد: در آینده و با سند و مدرک خواهم گفت که این جعلیات در زمان بنی امیه صورت گرفت و موسسه ای که به دنبال مخدوش کردن شخصیت پیامبر اسلام بود، به ابعاد مختلف شخصیت پیامبر توهین کرده است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 15 آبان 1401 - 18:42:12