چه کسی از سفر پاپ به بحرین سود می‌برد؟

یک شنبه 15 آبان 1401 - 17:38:40

دبیرکل جنبش «خلاص» بحرین از پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان به بحرین انتقاد کرد و این سفر را به زیان مردم بحرین دانست.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، عبدالرئوف الشایب در برنامه شب گذشته «قضیه ساخنه» که با موضوع «همایش گفتگو بین شرق و غرب در بحرین» از شبکه الکوثر پخش شد گفت: مردم بحرین هیچ ارتباطی با سفر پاپ به این کشور ندارند زیرا آنها پاپ را دعوت نکرده اند. مردم بحرین از چنین سفرهایی متضرر می شوند. وقتی شخصی در سطح پاپ با آن جایگاه جهانی اش دعوت یک دیکتاتور را پذیرفته و به بحرین سفر می کند آن هم در زمانی نزدیک به انتخابات پارلمانی این کشور، چه بخواهیم چه نخواهیم این سفر به نفع رژیم بحرین است که از آن سود می برد زیرا چنین سفری به نوعی توجیه کننده رفتار حاکمیت و حضورش در قدرت و وضع موجود در بحرین است.

دبیرکل جنبش خلاص بحرین افزود: سفر پاپ به بحرین با هیچ یک از روحانیون این کشور هماهنگ نشده بود. پاپ اگر می خواست سفرش مورد قبول مردم بحرین باشد باید برای این سفر با روحانیون بحرینی اعم از کسانی که در زندان هستند یا مجبور به ترک کشور شده اند هماهنگ می کرد و در سفرش با آنها هم ملاقات می کرد. این کوتاهی از طرف پاپ بود. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 15 آبان 1401 - 17:36:2