پژوهشگر بحرینی: مقامات منامه خواستار گفتگو نیستند

یک شنبه 15 آبان 1401 - 15:49:15

پژوهشگر انجمن حقوق بشر بحرین با تاکید بر این که مخالفان بحرینی همواره خواستار گفتگو بوده اند، رژیم حاکم بر این کشور را به فرار از گفتگو با مخالفان متهم کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، خانم غنی رباعی در برنامه شب گذشته «قضیه ساخنه» که با موضوع «همایش گفتگو بین شرق و غرب در بحرین» از شبکه الکوثر پخش شد گفت: در بحرین کسی که خواستار گفتگو نیست، مقامات این کشور هستند. من همیشه این مسئله را یادآوری می کنم که در سال 2011 زمانی که تظاهرات مسالمت آمیز در بحرین آغاز شد خواسته‌ی نخست شیخ عیسی قاسم رهبر مخالفان، گفتگو و اصلاحات بود نه سرنگونی رژیم. حال ببینید مقامات بحرینی آن زمان با این درخواست چگونه برخورد کردند... در همان روز، سلمان بن حمد ولیعهد بحرین که اکنون علاوه بر ولایت عهدی، مقام نخست وزیری را هم برعهده دارد گفت بله ما هم خواستار گفتگو هستیم و دعوت به گفتگو خواهیم کرد ولی درست فردای آن روز، مقامات بحرینی نیروهای «سپر جزیره» را از عربستان به بحرین فراخواندند که دست به کشتار مردم بحرین زدند.

پژوهشگر انجمن حقوق بشر بحرین افزود: از نظر مقامات بحرینی، گفتگو یعنی این... اکنون هم مخالفان بحرینی آماده‌ی گفتگو هستند و اصولا آنها پیشنهاد دهنده گفتگو بودند ولی مقامات بحرینی خواستار گفتگو نیستند زیرا فریبکارانه رفتار می کنند و رفتارشان با شهروندان بحرینی، گزینشی است. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


یک شنبه 15 آبان 1401 - 15:49:10