استقبال از زبان فارسی در آفریقا

چهار شنبه 18 آبان 1401 - 15:9:40
استقبال از زبان فارسی در آفریقا

جوان نیجریه ای با بیان اینکه یادگیری زبان فارسی برای آفریقایی ها آسان است، گفت : جوانان و نوجوانان نیجریه نیز علاقه فراوانی به زبان فارسی دارند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، ابراهیم هادی که به ایران سفر کرده است،  اظهار داشت: یکی از مهمترین اتفاقاتی که امسال در نیجریه روی داد، دایر شدن دوره های آموزش زبان فارسی در مناطق مختلف این کشور هوسا زبان بود که استقبال کنندگان فراوانی هم داشته است.
وی با بیان اینکه حدود 7 سال قبل مدرسه  فارسی زبانی در شهر ایبادان نیجریه تاسیس شد، افزود: این مدرسه با هدف آشنایی مردم این دیار از قاره آفریقا با زبان و فرهنگ ایرانی راه اندازی شد و اکنون نمونه چنین مدرسه ای در شهرهای آبوجا، آبوکاتا و ایالت لاگوس دایر شده است.
هادی با بیان اینکه یادگیری زبان فارسی برای بسیاری از جوانان و نوجوانان نیجریه ای آسان است، تصریح کرد: جوانان نیجریه ای دوست دارند با یادگرفتن زبان فارسی وارد روابط اثربخش و جذاب با کشور متمدنی مثل ایران شوند چرا که آنها ایران را یک سرزمین پر رمز و راز می دانند.
محمد هادی برادر ابراهیم هادی نیز که در بازار شهرآبوجا پایتخت نیجریه کسب و کار دارد دراین باره گفت: یادگیری زبان فارسی برای مردم نیجریه جهت مراودات اقتصادی با کشوری مثل ایران که حامی مظلومان است ، سودمند است .
وی با بیان اینکه خبرهای موثقی از ارتباط بسیار خوب و نزدیک تاجران آبوجا با کشور ایران در حوزه صادرات و واردات محصولات کشاورزی دارم، ادامه داد: نیجریه از لحاظ منابع نفت، طلا ، الماس و در زمینه محصولات کشاورزی مثل قهوه و گیاهان خاص دارویی کشور غنی است و ایران می تواند با سرمایه گذاری و روابط تجاری علنی سود هنگفتی را نصیب دو سرزمین کند.
وی افزود: صنایع دستی ایران به خصوص صنایع مس، خاتم و فرش های دستبافت نیز نزد مردم نیجریه بسیار محبوب  و ارزشمند هستند.

عیسی صادقی خبرنگار افتخاری شبکه الکوثر


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
از صفحه گردشگری الکوثر فارسی دیدن کنید


شنبه 14 آبان 1401 - 12:26:18