ادامه تظاهرات مردم بحرین دراعتراض به انتخابات فرمایشی

شنبه 14 آبان 1401 - 9:38:35

مردم بحرین در مخالفت با انتخابات پارلمانی و برای همبستگی و همراهی با زندانیان دربند در زندان های حکومت بحرین بار دیگر تظاهرات کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، شهر منامه پایتخت بحرین چهارشنبه و پنجشنبه گذشته نیز شاهد تظاهرات شبانه در محکومیت تداوم سرکوب از سوی حکومت و دعوت آل خلیفه برای شرکت در انتخابات فرمایشی بود.
تظاهرات کنندگان خواهان عدم مشارکت در این انتخابات و تحریم آن شدند و از همه زندانیان دربند زندان های حکومت آل خلیفه حمایت کردند.
این تظاهرات همزمان با برگزاری کنفرانس موسوم به "صلح و همزیستی در بحرین" برگزار شد. آیت الله شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان بحرین " از مشارکت پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان و برخی شخصیت های دینی دیگر در این کنفرانس انتقاد کرد و گفت که این کنفرانس در راستای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و تداوم ظلم علیه ملت بحرین برگزار شد.
پیش از این نیز  آیت‌الله شیخ عیسی قاسم گفته بود که انتخابات در این کشور برای استبداد بیشتر است و خواهان عدم شرکت مردم در این انتخابات شده بود.
انتخابات پارلمانی بحرین قرار است ۱۲ نوامبر ( ۲۱ آبان) برگزار شود. بحرین از ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۱ میلادی شاهد قیام مردمی علیه رژیم آل خلیفه است. مردم خواهان آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن نظامی منتخب در کشورشان هستند.  
در جریان قیام مردمی بحرین، ده‌ها نفر شهید و هزاران زخمی شده اند و حکومت بحرین همچنین صدها بحرینی را سلب تابعیت کرده است.  


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


شنبه 14 آبان 1401 - 9:38:28