جامعه عربستان، ابتذال را برنمی‌تابد

پنج شنبه 12 آبان 1401 - 18:0:0

کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به رسوایی برگزاری جشن هالووین در عربستان سعودی خاطرنشان کرد جامعه اسلامی عربستان زیر بار این انحطاط و ابتذال نخواهد رفت.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، مجتبی فردوسی‌پور در برنامه شب گذشته «قضیه ساخنه» که با موضوع «هالووین در عربستان، اصلاحات یا انحطاط اخلاقی؟» از شبکه الکوثر پخش شد گفت: جامعه عربستان سعودی، یک جامعه تاریخی و تمدن ساز است که این ابتذال و جشن های غیراخلاقی را بر نمی‌تابد و در برابر این سیاست که هدف آن خارج کردن عربستان از فضای اسلامی و تمدن ساز و پیوند دادن آن با فرهنگ منحرف غربی است، خواهد ایستاد.

این کارشناس امور سیاسی مقیم تهران افزود: سرزمین عربستان سرزمینی مقدس است که کعبه شریف و مدینه منوره را در خود جای داده است. ملت عربستان که همواره در خط مقدم دفاع از اسلام و مقدسات قرار داشته است این سیاست را که هدفش تبدیل کردن عربستان به سرزمینی برای برگزاری این گونه جشن ها و اقدامات بیگانه با فرهنگ و مفاهیم اسلامی است، نخواهد پذیرفت.

به گفته فردوسی‌پور: مقامات عربستان سعودی اکنون با این گونه اقدامات به دنبال جدا کردن دین از سیاست و به عبارت دیگر منفصل کردن مدیریت حرمین شریفین از مدیریت سیاسی کشور هستند و این چیزی است که محمد بن سلمان ولیعهد سعودی خواستار آن است. 


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 12 آبان 1401 - 16:32:22