«هالووین بن‌سلمان» و چهره بدون نقاب آل سعود

پنج شنبه 12 آبان 1401 - 15:52:31

«جشن هالووین» در عربستان که به عنوان بخشی از برنامه «موسم ریاض» برگزار شد، نشان داد محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی قصد دارد جامعه این کشور را تا کجا به قهقرا ببرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، در گزارشی که شب گذشته در قالب برنامه «قضیه ساخنه» با موضوع «هالووین در عربستان، اصلاحات یا انحطاط اخلاقی» از شبکه الکوثر پخش شد آمده است: در چارچوب مراسم جنجالی «موسم ریاض» در عربستان سعودی، برپایی جشن هالووین با لباس های جلف نشان داد که سرزمین حرمین شریفین در سایه حکومت محمد بن سلمان به کجا رسیده است!

گروهی از شهروندان عربستان تصاویری از خود را با نقاب های ترسناک و لباس های جلف و رقص و آواز مختلط در شبکه های اجتماعی منتشر کردند. این مراسم زیر نظر سازمان ملی سرگرمی برگزار شد که بن سلمان تاسیس کرده است. انتشار این تصاویر با جنجال زیادی همراه شد چرا که در جامعه محافظه کار عربستان، سنت شکنی محسوب می شود.

به گفته ناظران، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در پشت پرده همه برنامه های سرگرمی و تفریحی در عربستان حضور دارد که هدف آن منحرف کردن ذهن مردم عربستان از چالش های اقتصادی مثل افزایش بیکاری جوانان و محدودیت های سیاسی مثل فقدان آزادی بیان است.

به عقیده ناظران، این تغییرات بخشی از مردم عربستان را متعجب و بخشی دیگر را خشمگین کرد چرا که همه این برنامه ها به مدت چندین دهه یعنی تا زمن به قدرت رسیدن محمد بن سلمان، جزء موارد ممنوعه در عربستان به شمار می رفت. بن سلمان این برنامه ها را تحت پوشش اصلاحات اجرا می کند در حالی که اقداماتش با همه ارزش های انسانی و اخلاقی و اسلامی در سرزمین حرمین شریفین در تناقض است.


ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید

برای اطلاع از آخرین خبرهای ایران و جهان اینجا کلیک کنید


پنج شنبه 12 آبان 1401 - 15:32:57