آیا نتانیاهو برنده انتخابات کنست است؟

چهار شنبه 11 آبان 1401 - 9:48:43
آیا نتانیاهو برنده انتخابات کنست است؟

«یائیر لاپید» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به انتشار نتایج نظرسنجی های پای صندوق که حکایت از پیشتازی ائتلاف راست به رهبری «بنیامین نتانیاهو» دارد گفت، «منتظر اعلام نتایج رسمی انتخابات می‌ماند.»


به گزارش پایگاه شبکه الکوثر به نقل از کانال 12 رژیم صهیونیستی، گزارش ها حاکی از آن است  که نتانیاهو با کسب 61 کرسی از 120 کرسی پارلمان پیروز انتخابات کنست خواهد شد. 
روزنامه آمریکایی  نیویورک تایمز هم درباره انتخابات کنست بااشاره به اینکه نتایج نظرسنجی ها اشتباهات زیادی دارد، نوشت: نتایج سه نظرسنجی بعد از انتخابات نشان می‌دهد که حزب لیکود احتمالا با یک اکثریت کم رمق قادر به تشکیل کابینه خواهد شد.
نظرسنجی‌های روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» هم حاکی از آن است  که بلوک و احزاب حامی بنیامین نتانیاهو یا می‌تواند به ۶۱ کرسی مورد نیاز برای تشکیل کابینه دست یابد یا یک کرسی کم می‌آورد.
نتایج رسمی اولیه  انتخابات  کنست رژیم صهیونیستی احتمالا صبح روز چهارشنبه منتشر خواهد شد اما اعلام نتیجه پایانی تا روز جمعه به طول خواهد انجامید.
این پنجمین انتخابات در رژیم صهیونیستی طی 4 سال گذشته بود که روز سه شنبه برگزار شد. 
چهار دولت قبلی این رژیم که با ائتلاف احزاب کوچکتر تشکیل شده بود همگی به شکست انجامید؛ برخی ناظران سیاسی احتمال شکست ائتلاف بعدی چه به رهبری لاپید یا رهبری نتانیاهو را هم دور از انتظار نمی‌دانند. مساله‌ای که بن بست سیاسی در این رژیم را عمیق تر و پیچیده تر خواخد کرد.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


چهار شنبه 11 آبان 1401 - 9:48:38

پربازدیدها