نقش عربستان سعودی در جلوگیری از توافق بین گروههای لبنانی 

سه شنبه 10 آبان 1401 - 19:46:0

عمران زهوی پژوهشگر و تحلیلگر مسائل سیاسی در گفتگو با شبکه الکوثر به مسئله دخالت عربستان سعودی در لبنان به ویژه در دوره اخیر ، پرداخت. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دکتر عمران زهوی تحلیلگر مسائل سیاسی از بیروت در برنامه شب گذشته «قضیه ساخنه» که به موضوع «لبنان و پیامدهای خلاء ریاست جمهوری» در این کشور اختصاص داشت ، گفت : عربستان سعودی و سفیر این کشور در لبنان ، البخاری ، دیدارهای متعددی در تمام سطوح شامل وزیران سیاسی و مسئولان سابق و احزاب داشته است که این رفتارها و اقدامات نقض کنوانسیون ژنو درباره فعالیت دیپلماتیک به شمار می آید. 
زهوی افزود : سفرها و دیدارهای سفیر آمریکا در لبنان نیز درچارچوب دخالت مستقیم در امور داخلی لبنان صورت می گیرد و همه اینها با کنوانسیون ژنو برای فعالیت دیپلماتیک مغایرت دارد. 
وی تصریح کرد : نقش البخاری در لبنان مشخص بود زیرا او در همه چیز و در هر مسئله ای دخالت می کند و این مانع از هرگونه اجماع و توافق بین لبنانی ها می شود.  
عمران زهوی گفت : لبنان دچار فروپاشی اقتصادی و مالی است و سیاستمداران همچنان دست و پا می زنند و هر حزبی قانون اساسی را به نحوی که به نفع خود می داند تفسیر می کند و اینجا ما درباره دولت پیشبرد امور خلاء قانون اساسی داریم. 


 


سه شنبه 10 آبان 1401 - 18:47:9