ناصر ابوشریف : راهبرد تشکیلات خودگردان به بن بست رسیده است

چهار شنبه 4 آبان 1401 - 15:45:0

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد سیاستها و راهبرد تشکیلات خودگردان به بن بست رسیده است و ملت فلسطین گزینه مقاومت و رویارویی برابر اشغالگران را برگزیده اند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، «ناصر ابوشریف» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین و نماینده این جنبش در ایران در برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر درباره دلایل انتفاضه مردمی در سرزمینهای اشغالی فلسطین گفت : در انتفاضه کنونی ، برابر ملت فلسطین گزینه دیگری به جز رویارویی و مقابله با رژیم صهیونیستی باقی نمانده است. راهبرد فعلی سازمان آزادی بخش و تشکیلات خودگردان به بن بست رسیده است و مردم فلسطین به خوبی این را می دانند و خود رهبری فلسطینی و همه رهبران جهان این را به خوبی می دانند. بنابراین ملت فلسطین باید در مسیر مقاومت برابر طرح صهیونیستی ، دست کم در کرانه باختری و قدس حرکت کند. این فرصتی است که به وجود آمده است و اگر از طرف جنبش فتح و جنبش حماس و دیگر گروهها مورد استفاده قرار نگیرد مطمئنا از دست خواهد رفت و ما نباید این بار سنگین را تنها بر دوش گروهی از جوانان که از بیش از 15 روز است در شهر نابلس تحت محاصره هستند قرار دهیم. 

ابوشریف افزود : تشکیلات خودگردان کنترلی بر کرانه باختری ندارد و اسرائیل از آن می خواهد که پلیس اسرائیل در کرانه باختری باشد اگرچه تشکیلات خودگردان چنین چیزی را نمی خواهد اما برای تشکیل کشوری توهمی در سرزمینهای سال 1967 تلاش می کند اما این رویا ، توهمی بیش نیست و همه آن را می دانند ، ابومازن و همه مسئولان و کارکنان تشکیلات خودگردان این را به خوبی می دانند.  

نماینده جهاد اسلامی در ایران تصریح کرد : تشکیلات خودگردان نمی تواند با ملت فلسطین مقابله کند چرا که هیچ چیزی در اختیار ندارد و اسرائیل نیز بر تشکیلات خودگردان فشار وارد می کند تا کرانه باختری را کنترل کند اما تشکیلات خودگردان توانایی آن را ندارد و برابر مردم سردرگم است چرا که هیچ خدمتی به مردم خود نکرده است و از طرفی هم شاهد هستیم که نابلس که از نظر امنیتی تحت کنترل تشکیلات خودگردان است هر روز از طرف اسرائیل مورد هدف قرار می گیرد. 

وی اضافه کرد : اسرائیل از تشکیلات خودگردان می خواهد مقاومت را از بین ببرد و آن را هدف قرار دهد اما تشکیلات خودگردان با وجود اینکه بارها برای این کار تلاش کرده و حتی برخی از نیروهای مقاومت را در زندانهای خود کشته است اما توانایی انجام این کار را ندارد. تشکیلات خودگردان با اسرائیل همکاری و هماهنگی امنیتی دارد و محمود عباس آن را مقدس می داند و این یکی از بزرگترین معایب تشکیلات خودگردان است.

ابوشریف تاکید کرد : تهدید اسرائیل به هدف قرار دادن تشکیلات خودگردان نیز توخالی و بی اساس است چرا که اسرائیل بیش از هر چیزی و حتی بیش از نیروهای ویژه صهیونیستی ، به تشکیلات خودگردان نیاز دارد و در صورتی که همکاری تشکیلات خودگردان نباشد آنها حتی نمی توانند وارد کرانه باختری شوند. 

برنامه گفتگو محور «قضیه ساخنه» با محوریت رویدادهای سیاسی ، هر شب در ساعت 19:45 به وقت تهران (19:15 به وقت مکه مکرمه) از شبکه الکوثر پخش می‌شود.



 


چهار شنبه 4 آبان 1401 - 13:24:28