تضعیف روند سیاسی در سودان با حضور نظامیان در قدرت

چهار شنبه 4 آبان 1401 - 7:35:33

کارشناس مسائل سیاسی در امور سودان تاکید کرد نظامیان در سودان روند سیاسی در این کشور را تضعیف و از تشکیل دولت مدنی جلوگیری کردند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، دکتر «اسامه الشیخ» در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به تحولات سودان اختصاص داشت ، گفت : اگر نظامیان در سودان قصد واگذاری قدرت را داشتند ، در هیچ مقطعی کودتا صورت نمی گرفت و  کودتای 25 اکتبر، به اعتقاد بسیاری از سودانی‌ها، روند سیاسی نوظهور در این کشور را تضعیف کرد و به سرعت به مرحله انتقالی پایان داد. 
الشیخ افزود: همه سودانی ها انتظار داشتند که روند انتقالی به تشکیل دولت و پارلمان و تدوین قانون اساسی منتهی شود اما متاسفانه کودتای نظامی منجر به شکاف گسترده در میان مردم سودان شد. 
الشیخ با بیان اینکه با توجه به شکاف بزرگ میان مردم سودان و نیروهای سیاسی، امکان تشکیل دولت وجود ندارد، تصریح کرد: جنبش‌های مسلح خواستار حضور در هر دولتی که بر سر کار می آید هستند و سهمیه‌ بندی همچنان مطرح است. 
این کارشناس امور سودان اضافه کرد : برخی از ناظران معتقدند که ارتش در واگذاری قدرت جدی نیست، بنابراین ترجیح می دهند  از دولت قبلی با وجود منفی بودن آن حمایت کنند زیرا تا حدودی توانست امنیت و ثبات اقتصادی کشور را حفظ کند. 
برنامه گفتگو محور «قضیه ساخنه» با محوریت رویدادهای سیاسی ، هر شب در ساعت 19:45 به وقت تهران (19:15 به وقت مکه مکرمه) از شبکه الکوثر پخش می‌شود. 



 


چهار شنبه 4 آبان 1401 - 7:35:26