اعتقاد صحیح ، محور و پایه اساسی در عبادت است

سه شنبه 3 آبان 1401 - 12:11:0

شیخ احمد العقیلی پژوهشگر امور اجتماعی ، عقیده صحیح را محور اصلی خلقت انسان دانست و در این خصوص به آیه 56 سوره ذاریات استناد کرد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ احمد العقیلی پژوهشگر علوم اسلامی و اجتماعی در گفتگو با برنامه «اول الحجج» شبکه الکوثر گفت : انسان باید در درستی اعتقاد و عقیده ، شناخت دقیقی داشته باشد چرا که صحت عقیده محوری اساسی است که خدای متعال انسان را برای آن خلق کرد و در این آیه به آن اشاره شده است «وَ ما خْلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلاَّ لِیَعْبُدُونَ» ، عبادت باید با اعتقاد صحیح باشد و بنابراین عقیده و اعتقاد صحیح محور و مبنای آن است. 
العقیلی افزود : اگر اشکالی و ناراستی در عقیده یا در دل وجود داشته باشد، شرع براى آن راه حل دارد ، از جمله رجوع به اهل تجربه و علما است و حدیث مى گوید «انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله و عترتی» در میان شما کتاب خدا و عترتم یعنی اهل بیتم (علیهم السلام) را باقی گذاشتم. عترت اهل بیت علیهم السلام یعنی فهم روایات و برای فهم روایات نیز باید به علمایی که بر مضامین والای روایات واقفند مراجعه کرد. بنابراین برای تحقق صحت در قلب و اعتقاد باید به علما مراجعه کرد. 



 


سه شنبه 3 آبان 1401 - 11:34:27