هدف قرار دادن نفتکش ها ، هشداری جدی به ائتلاف متجاوز سعودی است

سه شنبه 3 آبان 1401 - 10:43:27

استاد روابط بین الملل و علوم سیاسی تاکید کرد هدف قرار دادن نفتکش هایی که نفت یمن را غارت می کنند ، پیام و هشداری جدی به ائتلاف متجاوز سعودی است. 

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، علی بیضون استاد روابط بین الملل و علوم سیاسی از بیروت در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به موضوع «صنعا و تثبیت معادله نفت در برابر حقوق کارکنان» اختصاص داشت ، گفت : هدف قرار دادن دو نفتکش در بندر نفتی الضبه در استان حضرموت در سواحل جنوب شرقی یمن پیامی آتشین است که تأثیرات سیاسی بسیار مهمی داشت و به گفتگوی مستقیم درباره لغو محاصره و یافتن راه حل های مالی و اقتصادی و جلوگیری از وخامت اوضاع به منظور وارد نشدن به جنگ شدید و ازسرگیری تقابل نظامی ، منجر خواهد شد. 
استاد بیضون افزود : توافق آتش بس در دوم آوریل گذشته منجر به فعال شدن روند سیاسی و توقف جنگ شد، اما ائتلاف متجاوز به این توافقنامه احترام نگذاشت و به تجاوزات خود و همچنین محاصره اقتصادی، زمینی و دریایی بر ضد دولت صنعا و مناطقی که ارتش یمن و کمیته های مردمی و جنبش انصارالله در آن مستقر است ، ادامه داد. 
وی اضافه کرد : هدف قرار دادن دو نفتکش در بندر الضبه پیام فشار و معادله جدیدی است که ارتش یمن و کمیته های مردمی به رهبری دولت صنعا علیه ائتلاف کشورهای متجاوز به راه انداخته اند. این پیامی است مبنی بر اینکه مردم یمن نمی توانند گرسنه بمانند و اگر شورای ریاست جمهوری در جنوب یمن به توزیع عادلانه درآمدهای نفتی برای همه مردم یمن به ویژه حقوق کارمندان و در سطح هزینه های اداری ، متعهد نباشد ، این مسئله با فشار و ارسال پیام هشدار آمیز از طرف دولت صنعا و هدف قرار دادن مستقیم کشتیهایی که نفت و منابع مردم یمن را غارت می کنند همراه خواهد بود. 
وی افزود : این پیام دولت صنعا یک پیام هشدار دهنده بود منبی بر اینکه اگر به این موضوع رسیدگی نشود و منافع مردم یمن به طور کلی در سطح عدالت و برابری در نظر گرفته نشود، چنین وضعی به وجود می آید و  کشتی‌هایی که منابع نفت و گاز مردم یمن را غارت می‌کنند به صورت مستقیم مورد هدف قرار خواهند گرفت. 

برنامه گفتگو محور «قضیه ساخنه» با محوریت رویدادهای سیاسی ، هر شب در ساعت 19:45 به وقت تهران (19:15 به وقت مکه مکرمه) از شبکه الکوثر پخش می‌شود. 



 


سه شنبه 3 آبان 1401 - 10:38:57