تحلیلگر یمنی : عربستان سعودی در یمن هیچ برگ برنده ای ندارد

سه شنبه 3 آبان 1401 - 8:14:0

تحلیلگر یمنی با اشاره به تثبیت معادله نفت در یمن ، تاکید کرد عربستان سعودی در تجاوزات خود به یمن هیچ برگ برنده ای ندارد.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، طالب الحسنی روزنامه نگار و تحلیلگر یمنی از بیروت در گفتگو با برنامه «قضیه ساخنه» شبکه الکوثر که به موضوع «صنعا و تثبیت معادله نفت در برابر حقوق کارکنان» اختصاص داشت ، گفت : ائتلاف متجاوز سعودی به یمن هیچ برگ نظامی برای پاسخ دادن به جز بمباران مناطق مسکونی ندارد، بنابراین نمی تواند از تاسیسات شرکت آرامکو و فرودگاهها در عربستان محافظت کند. این جنگ و همچنین محاصره و محدودیت‌ هایی که برای مردم یمن ایجاد شده است به نتیجه نمی رسد و علاوه بر این پاسخ به آن ، نظامی شده است.  
الحسنی افزود : نبرد دریای سرخ هنوز وارد مراحل جدی نشده است و در ابتدای سال جاری نیروی دریایی یمن یک کشتی باری اماراتی را که همچنان در سواحل بندر حدیده متوقف است ، خارج کرد و این تهدیدی آشکار برای استفاده از نیروی نظامی دریایی در دریای سرخ در صورت شکسته نشدن محاصره بود. 
وی در رابطه با آتش بس در یمن نیز گفت : طرف های بین المللی که خواهان تمدید آتش بس هستند باید شروطی  را که تحویل درآمدهای نفت و گاز به دولت صنعا را خواستار است بپذیرند چرا که دولت صنعا نماینده ملت یمن است. 
وی تاکید کرد همه نیروهای خارجی حاضر در خاک یمن برای برقراری صلح باید از این کشور خارج شوند. 

برنامه گفتگو محور «قضیه ساخنه» با محوریت رویدادهای سیاسی ، هر شب در ساعت 19:45 به وقت تهران (19:15 به وقت مکه مکرمه) از شبکه الکوثر پخش می‌شود.  


 


سه شنبه 3 آبان 1401 - 8:13:45