در برنامه قضیه ساخنه مطرح شد:

پیام حمله پهپادی جدید ارتش یمن ؛ نفت در برابر حقوق

دو شنبه 2 آبان 1401 - 14:37:4

منابع نظامی در یمن پیام حمله پهپادی هشدار آمیز ارتش به بندر "الضبه" در استان حضر موت در جنوب این کشور را ترسیم معادله "نفت در برابر حقوق" و جلوگیری از ادامه سرقت نفت یمن دانستند.

تهران- ویژه های الکوثرحمله پهپادی ارتش یمن و جلوگیری از سرقت نفت یمنی ها  موضوع  برنامه «قضیه ساخنه» شبکه جهانی الکوثر بود.
عملیات هشدار پهپادهای یمنی باعث شد یک نفتکش بزرگ که آماده انتقال دو میلیون بشکه نفت از بندرالضبه با حمایت زیردریایی هسته ای "یو اس اس ویرجینیا " آمریکا به خارج از یمن بود، مجبور به  ترک منطقه  شود.
نفتکش یونانی موسوم به «نیسوس کیا» (NISSOS) روز جمعه برخلاف هشدارهای دولت نجات ملی یمن به بندر "الضبه" در استان حضر موت در جنوب این کشور نزدیک شد و قصد داشت ۲ میلیون بشکه نفت خام یمن را از این بندر به یغما ببرد اما ارتش یمن با حمله پهپادی خود به این بندر پیامی هشدار آمیز به این کشتی ارسال کرد.
نیروهای جنبش انصارالله و ارتش یمن بعداز اینکه ائتلاف سعودی از تمدید آتش بس سرباز زد، با معادلات جدیدی به مقابله با تجاوزات سعودی آمریکا و متحدانشان برخاستند و برحق مردم یمن و اجرای آنچه در آتش بس های قبلی توافق شده بود، یعنی پایان دادن به محاصره  تاکید کردند.
آنها همچنین خواستار پرداخت حقوق کارکنان یمنی از بانک مرکزی این کشورشدند.
این معادله جدید  براین پایه استوار است که بدون پایان محاصره مردم یمن دیگر هیچ  محموله نفتی خارج نمی شود .
ائتلاف متجاوز یمن و مزدورانش در حال غارت نفت خام یمن هستند  و داده های آماری سایت‌های نظارت ناوبری بین‌المللی نشان میدهد هرماه  حداقل یک نفتکش از بنادر یمن  خارج می شود.
دولت نجات ملی یمن روز جمعه برای اولین بار هشدار خود به شرکت های کشتیرانی خارجی فعال در بخش حمل و نقل نفت خام در استان های جنوبی یمن را اجرا کرد. این استان ها خارج از حاکمیت دولت نجات ملی یمن و تحت سیطره ائتلاف متجاوزان سعودی - اماراتی است. دولت نجات ملی یمن با این هشدار، معادله "نفت در برابر حقوق"را ترسیم کرد.
منابع نظامی در صنعا با اشاره به هشدار مقامات یمنی مبنی بر اینکه درآمد حاصل از فروش نفت این کشور باید صرف تامین و پرداخت حقوق کارمندان یمنی شود، خاطرنشان کردند: دولت نجات ملی یمن از دیروز معادله جدید " نفت در برابر حقوق " را به اجرا درآورد.
دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که دولت خودخوانده یمنی دست نشانده ائتلاف سعودی از سال 2016 میلادی تقریبا ۲۰ میلیون بشکه نفت خام یمن را به سرقت برده است. دولت نجات ملی یمن خواهان آن است که درآمد حاصل از فروش نفت خام بدون استثنا صرف پرداخت حقوق تمامی کارکنان نظامی و غیرنظامی یمن شود.
برنامه «قضیه ساخنه» با محوریت رویدادهای سیاسی، هر شب در ساعت 19:15 به وقت مکه مکرمه (19:45 به وقت تهران) از شبکه الکوثر پخش می‌شود


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید
ویژه‌های الکوثر را اینجا دنبال کنید


دو شنبه 2 آبان 1401 - 13:56:36