افسانه سِحر شدن پیامبر (ص) و محدود بودن منبع روایت آن

یک شنبه 1 آبان 1401 - 20:3:18

فی المیزان : پژوهشگر علوم اسلامی و استاد حوزه علمیه در برنامه «فی المیزان»  شبکه جهانی الکوثر درباره «سحر شدن پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم» صحبت و تاکید کرد این حدیثی جعلی و ساختگی است و به دروغ به ام المومنین عایشه و زید بن ارقم نسبت داده شده است.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر ، شیخ اسد محمد قصیر  استاد حوزه علمیه در برنامه «فی المیزان»  شبکه الکوثر که به موضوع «افسانه سحر شدن پیامبر (ص)» اختصاص داشت ، گفت : مسئله محدود بودن نقل این حدیث که «پیامبر (ص) سحر شد و عقلش را از دست داد (استغر الله)» به عایشه و زید بن ارقم ، مسئله بسیار خطرناکی است. چگونه ممکن است یک حادثه از این نوع برای مدت شش ماه از هیچ کسی نقل نشود و تنها ام المومنین عایشه و زید بن ارقم آن را نقل کنند؟ 
شیخ اسد قصیر تاکید کرد : نقل این حدیث (سحر شدن پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم) یک مسئله پیچیده و دروغین است که به ام المومنین عایشه و زید بن ارقم نسبت داده می شود و راوی این حدیث نیز «عروه بن زبیر» است که دشمنی و خصومت او با اهل بیت علیهم السلام بر همه علما روشن است و تنها هشام از او روایت کرده است. 
برنامه «فی المیزان» شنبه شب ها ساعت 21:30 به وقت تهران (21 به وقت مکه مکرمه) با حضور شیخ اسد محمد قصیر استاد حوزه علمیه و با اجرای سید ابراهیم الموسوی روی آنتن شبکه الکوثر می رود.   


 


یک شنبه 1 آبان 1401 - 20:0:26