عمران خان پیروز انتخابات میان دوره‌ای پارلمان پاکستان

دو شنبه 25 مهر 1401 - 10:7:35
عمران خان پیروز انتخابات میان دوره‌ای پارلمان پاکستان

کمیسیون انتخابات پاکستان بعد از شمارش آرای انتخابات میان دوره ای مجلس اعلام کرد ، عمران خان، نخست وزیر سابق این کشور توانست از هشت کرسی انتخابات شش کرسی را کسب کند.

به گزارش پایگاه شبکه الکوثر، انتخابات میان دوره‌ای پارلمان پاکستان روز یکشنبه برگزار شد و می تواند جرقه‌ای برای کارزار انتخاباتی‌ عمران خان با هدف فشار بر دولت نوپای اسلام‌آباد برای برگزاری انتخابات زودهنگام محسوب شود.

درحالیکه عمران خان تنها می‌تواند یکی از کرسی‌های کسب شده را برای خود نگه دارد اما این پیروزی به منزله حمایت بیش از ۲۲۰ میلیون نفر از اوست.
وی که پیش از ورود به عرصه سیاست، یک بازیکن کریکت بود در پی رای عدم اعتماد در آوریل ۲۰۲۲ از قدرت بیرون رانده شد و پس از آن یکسری تجمعاتی را در سراسر پاکستان برگزار کرده که افراد زیادی را نیز به خود جذب کرد و هدفش برگزاری انتخابات زودهنگام است.
"فواد چودری"، یکی از رهبران ارشد حزب عمران خان "تحریک انصاف"‌ در توئیتی نوشت: من از دولت و این تشکیلات می‌خواهم که به خواسته اکثریت مردم احترام گذاشته و به سرعت انتخاباتی دیگر برگزار کنند. ما آماده گفت‌وگو درباره چارچوب انتخابات با دولت هستیم.
درحالیکه این پیروزی باعث جسور شدن عمران خان و حامیانش می‌شود، مشکلات حقوقی کنونی او ممکن است جلوی جاه طلبی‌های سیاسی او را بگیرد.کمیسیون انتخابات پاکستان اعلام کرده که حزب نخست وزیر سابق این کشور منابع مالی غیرقانونی خارجی دریافت کرده  اما حزب مذکور این اتهام را رد کرده است.


آخرین اخبار جهان اسلام را در الکوثر فارسی پیگیری کنید


دو شنبه 25 مهر 1401 - 10:4:26

دسته بندی :